سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

دیپلماسی فعال با کشورهای منطقه، راهکار مقابله با قاچاق مواد مخدر است

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت کنترل مواد مخدر گفت: دیپلماسی فعال و قوی با کشورهای مرزی که عملا به عنوان ترانزیت و راه قاچاق مواد مخدر مطرح هستند ، می‌تواند اقدام مناسبي در راستاي قرارگرفتن كشورمان در حاشيه امنيت مبارزه با این پدیده شوم باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین "ابراهیم حمیدی" رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش پرونده‌های ورودی مواد مخدر در محاکم قضایی کشور اظهار داشت: چنانچه بخواهيم حجم ورودي پرونده‌هاي مواد مخدر را كاهش دهيم، نيازمند صرف هزينه براي فرهنگ‌سازي در اين زمينه و توجه وی‍ژه به مسائل امنیتی به خصوص در مناطق مرزی با افغانستان هستیم.
 
وي در ارتباط با كنترل مرزها جهت جلوگيري از ورود مواد مخدر به كشور تصريح كرد: همكاري‌هاي منطقه‌اي و تدوين قوانين ميان كشورها مي‌تواند، اقدام امنيتي مناسبي در راستاي قرارگرفتن كشورمان در حاشيه امن باشد.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدی افزود: باید حوزه دیپلماسی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان فعال‌تر شود، چرا که این کشور خود عملا ترانزیتی برای ورود مواد مخدر به کشورمان است.
 
وی توجه به عوامل اقتصادی در کنترل مواد مخدر را امری مهم دانست و تصریح کرد: از آنجایی که کنترل مواد مخدر و جرایمی از این دست به عوامل مختلفی بستگی دارد، لذا در همین راستا حل کردن مشکلات معیشتی افراد  نيازمند صرف هزينه، برنامه‌ريزي جامع و بلندمدت و عزم تمامي مسئولان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.