سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد شدید دولت هاي غربي با افشاگران حقايق

رئيس مرکز حقوق قانون اساسي در برلين تاکيد کرد غرب به ويژه آمريکا نبرد گسترده را عليه افشاگران حقايق آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مايکل راتنر در گفتگو با شبکه تلويزيوني رييل نيوز درباره افشاگري ها در آمريکا گفت دولت آمريکا مبارزه اي جدي را عليه کساني که افشاگري مي کنند و مردم را درباره برنامه هاي سري دولت از جمله برنامه جاسوسي گسترده اداره امنيت ملي آمريکا آگاه مي کنند، آغاز کرده است.

تا کنون شماري از اعضاي گروه ويکي ليکس که بزرگترين سايت افشاگري در اينترنت است به بهانه ها و اتهامات مختلف تحت تعقيب قضايي هستند و در برخي موارد دادگاه هاي آمريکا عليه اين افراد احکام سنگين از جمله حبس هاي طولاني مدت صادر کرده است.

 به نظر من اين افراد قهرمانان واقعي هستند. اين افراد باوري قوي دارند که حق مردم است بدانند دولت هاي منتخبشان و همچنين شرکت هايي که از امکانات کشورشان استفاده مي کنند، چه کار مي کنند و چه فعاليت هايي دارند. آنها باوري عميق به شفافيت و آشکار شدن حقايق دارند. آنها مي گويند هر زمان حقايق از مردم پنهان نگه داشته شد، حق مردم است براي اطلاع از حقايق تلاش کنند. 

متاسفانه برخورد شديد با افشاگران حقيقت فقط به آمريکا محدود نمي شود. در انگليس خبرنگاري درباره مسائل امنيت ملي و افشاي حقايق مربوط به آن حکم تروريسم را دارد. 


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.