"دن شاپيرو" سفير آمريکا در اسرائيل امروز در ادعایی اعلام کرد واشنگتن هرگز به تهران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌اي دست يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛"شاپيرو" در پي کاهش نگراني ها در اسرائيل بر سر هر گونه توافق احتمالي هسته‌اي با ايران بر آمده است.

وی در جمع هيئت هاي شرکت کننده در مجمع عمومي فدراسيون هاي يهوديان آمريکاي شمالي در بيت المقدس گفت: درباره اين موضوع مهم، آمريکا و اسرائيل نظرات يکسان و مشابهي دارند.

"شاپیرو" همچنين گفت "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا به وضوح اعلام کرده است که به ايران اجازه نخواهد داد زماني براي ساخت تسليحات هسته اي به دست آورد و در حال آماده شدن براي به کار گيري همه عناصر به منظور ابراز اطمينان از اين موضوع است که ما در اين کار موفق خواهيم بود."

وی در حالي اين اظهارات را بيان کرد که آمريکا و اسرائيل بر سر مذاکرات بين قدرت هاي جهان و ايران در تلاش براي متوقف کردن برنامه هسته اي تهران در جنگ لفظي به سر مي برند. ديپلمات ها اعلام کرده اند به توافق اوليه اي نزديک شده اند که بر اساس آن، فعاليت هاي هسته اي ايران در ازاي کاهش تحريم هاي سخت گيرانه عليه جمهوري اسلامي  ، کاهش خواهد يافت يا متوقف خواهد شد.

در روزهاي اخير ، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به خشم توافق احتمالي بين ايران و قدرت هاي جهان را محکوم کرد و آن را "خطرناک"خواند.

اين در حالي است که "نفتالي بنت" وزير اقتصاد اسرائيل قرار است اين هفته  به منظور لابي با اعضاي کنگره آمريکا درباره اين موضوع، به واشنگتن سفر کند.

اسرائيل، ایران را تهديدي براي موجوديت خود مي پندارد .تل آويو از پایان دادن به تهديد  به اقدام نظامي به منظور متوقف کردن برنامه هسته اي ايران خودداري مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار