سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرسنگی خبر داد:

راه اندازی مدرسه تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر

دکتر "مجید سرسنگی" از راه اندازی مدرسه تئاتر ایرانشهر و انتخاب اثر برگزیده از مجموع آثار نمایشی اجرا شده در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، "مجید سرسنگی" با اعلام این خبر گفت: ما در کنار برنامه هاي نمايشي که به صورت سالانه در تماشاخانه ایرانشهر و تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا مي شود برنامه هايي را هم تدارک مي بينيم که به شکل مستقيم و يا غير مستقيم به اهداف ما در توسعه تئاتر کمک مي کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: يکي از چند طرحي که در تماشاخانه ايرانشهر دنبال کرده ايم و به نتيجه رسيده است، ايجاد مدرسه تئاتر ايرانشهر است. در اين طرح تعدادي از نوجوانان علاقمند به تئاتر را در مدرسه تئاتر ايرانشهر جمع مي کنيم و از دوره تحصيلي راهنمايي تا دانشگاه تحت حمايت تماشاخانه آموزش مي دهيم تا براي ورود به به فضاي حرفه اي و دانشگاهي تئاتر آماده شوند.

مدير تماشاخانه ايرانشهر افزود: اين امر که با کمک استادان براي تربيت نوجوانان انجام مي شود هم نسل جديدي از هنرمندان را با خود همراه مي کند و هم الگويي مي شود تا مسئولان فرهنگي و تئاتر کشور به اين درک برسند که تربيت هنرمند و مقوله استعداديابي بايد از دوره کودکي شروع شود زيرا تنها در اين صورت است که نيروهاي جوان و مستعد مي توانند جايگزين اساتيد تئاتر باشند.

"سرسنگي" همچنین از انتخاب کار برگزيده تئاترهاي اجرا شده در ايرانشهر از سال آینده خبر داد و گفت: «در طول سال اجراهايي که در تماشاخانه ایرانشهر روي صحنه رفته اند مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت و يک اثر برگزيده معرفي مي شود و اين امکان براي گروه نمايشي برگزیده فراهم مي شود که اجراي ديگري در تماشاخانه ايرانشهر داشته باشد و از امکانات بيشتري برخوردار شود».

وي ادامه داد: در سال آينده يک فصل ويژه براي جوانان خواهيم داشت و در کنار اجراي استادان تئاتر يک فصل به عنوان رپرتوار نمايشي براي 6 کارگردان جوان در نظر گرفته خواهد شد.

مديرعامل خانه هنرمندان ايران اذعان کرد: اين افراد کساني هستند که تازه وارد حوزه تئاتر شده اند و استعدادشان بايد در معرض ديد عموم قرار گيرد. اميدوارم با اين طرح بتوانيم در راستاي شناسايي جوانان کشور قدم برداريم و کساني را که مستعد هستند را به جامعه تئاتري معرفي کنيم.

"سرسنگي" تاکيد کرد: معتقدم عدالت اين نيست که امکانات مساوي در اختيار افراد قرار گيرد بلکه بهتر است امکانات به افرادي اختصاص پيدا کند که تعهد و استعداد و پايبندي را در حوزه تئاتر نشان مي دهند.

وي افزود: کساني که در رپرتوار نمايشي بتوانند توجه مخاطبان و هنرمندان را به خود جلب کنند به عنوان يکي از کارگردانان تماشاخانه از امکانات اجراي مستقل برخوردار مي شوند.

"سرسنگي" در پايان تصريح کرد: اميدوارم بتوانيم در توسعه هنر مظلوم تئاتر کارهاي بزرگي انجام دهيم تا مسئولان به مسائل زير بنايي و مشکلات اصلي تئاتر توجه کنند و موضوعات سطحي و زود گذر را جايگزين موارد زيربنايي نکنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.