حوزه تئاتر عروسکی چهره سینمایی نیست که بدون حمایت مسئولان و مدیران، با اتکا به گیشه قادر به ادامه حیات باشد.

ندا ایزدی کارگردان تئاتر عروسکی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: تئاتر عروسکی به کارگردانی من، پارسال در جشنواره تهران مبارک شرکت داشت و تحسین مسئولان را برانگیخت اما متاسفانه این نمایش تحت هیچ حمایتی قرار نگرفت، به طوری که تا الان برای اجرای این کار موفق به گرفتن سالن مناسبی نشدم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود ارسال فیلم نمایش برای تئاتر شهروخانه هنرمندان این کار را نپذیرفتند و من حتی احتمال ندیدن این نمایش عروسکی را می‌دهم.

این کارگردان تئاتر عروسکی عنوان کرد: حوزه تئاتر عروسکی، چهره سینمایی نیست که توانایی اتکا به گیشه را داشته باشد و بدون حمایت مسئولان و مدیران قادر به ادامه حیات نیست.

وی ادامه داد: تئاتر عروسکی برای بزرگسالان در کشور ما جا نیفتاده است و تئاتر عروسکی کودکان و نوجوانان نیز تحت حمایت مدارس قرار نمی‌گیرند آن‌ها ترجیح می‌دهند که با هزینه کمتر مثل رفتن به سینما اوقات فراغت دانش آموزان را پر کنند.

ایزدی افزود: فرهنگسرای نیاوران با پیگیری مستمر من، وعده اجرا در دی ماه را به این اثر نمایشی داده‌اند. اما متاسفانه دوستان با خلف وعده فرصت اجرا را به اسفند ماه موکول کردند، درصورت نپذیرفتن اجرای این اثر در اسفند ماه دیگر فرصت به این نمایش داده نمی‌شود و اسفند به دلایل نزدیکی به عید بدترین زمان برای اجرا است.

این کارگردان تئاتر عروسکی بیان کرد: تئاتر ایران با فداکاری زیادی، حیات خودش را می‌گذراند و آینده شغلی دانشجویان تئاتر و علاقه‌ مندان این عرصه در ابهام به سر می‌برد.

ایزدی خاطر نشان کرد: مواد مورد نیاز برای تهیه عروسک‌ها از آنجایی که وارداتی است، هزینه زیادی می‌برد به طوری که فرناز بهزادی که نمایش عروسکی‌اش منتخب جشنواره بود با وجود امکان اجرا در سالن تئاتر شهر بخاطر حمایت نشدن مسئولان و مدیران حاضر به اجرا نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار