"روايت عشق" به كار گرداني "علاء الدين رحيمي" اولين اثر توليد شده در ايام محرم از تلويزيون بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در دوره‌اي كه تنها در شبكه تلويزيوني آن هم با محدوديت زماني در پخش مجموعه "روايت عشق" در سال 1364 به نويسندگي و كارگرداني "علاء الدين رحيمي" بر روي آنتن رفت. 

تا پيش از آن زمان، تلويزيون ساخت آثار مناسبتي و تاريخي از قيام عاشورا ورود نكرده بود؛ اگرچه تعدادي اثر كه به تله تئاتر شبيه بودند با محوريت دين و تاريخ اسلام توليد و پخش شده بود. 

"روايت عشق" در زمان پخش با استقبال بسيار مردم روبرو شد كه مي توانست چراغ راه فيلمسازان در زمينه قيام عاشورا باشد اما ديگر فيلمسازان سال‌هاي سال از قدم نهادن در اين مسير هراس داشتند تا سال 80 كه حسن فتحي با ساخت مجموعه تلويزيوني "شب دهم" مجدد چراغ راه توليد آثار محرمي را روشن كرد. 

"روايت عشق" در كنار روايت حوادث كوفه تا پيش از قيام عاشورا حركت كاروان امام حسين(ع) به سمت كربلا و فجايع روز عاشورا و ستمي كه به خاندان پيامبر اسلام(ص) و فرزندان آن حضرت وارد شد را در قالب تلويزيون آورد و به تناسب بضاعت آن روز اين مجموعه اثر قابل توجهي در زمينه به تصوير كشيدن حماسه حسيني به شمار مي رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهری
۰۰:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلامچگونه می توانم این سریال را تهیه کنم. این سریال یکی از بهترین و خاطره انگیزترین سریالهایی است که دیده ام. در واقع من با این سریال امام حسین ع را شناختم. یعنی با این سریال با نام امام حسین ع و نحوه شهادت ایشان آشنا شدم. برای همین دوباره دیدنش خیلی برایم جالب است. خاصه اینکه آن موقع کودک بودم و خیلی چیزها را نمی فهمیدم. فکر می کنم دیدن الان لطف دیگری داشته باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر و سلام بر امام حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
چرا نمیشه فیلم و دانلود کرد
United States of America
حمیدرضا
۱۷:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
با عرض سلام من عاشق این سریال بوده و هستم ملتمسانه خواهش میکنم راهنماییم کنید چطور میتونم این سریال رو دانلود کنم یا بخرم این سریال یادآور بسیاری از خاطرتم در دوران نوجوانی است خدا بیامرزد رفتگانتان را پدرم هم عاشق این سریال بود و با دیدن ان اشک از چشمانش می ریخت خواهش میکنم از طریق ایمیلم مرا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
لطفا روایت عشق اثر علاالدین رحیمی را از شبکه های تلویزیونی همچون سریالهای قدیمی دیگر پخش نمائید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشید من خیلی این سریال رو دوست دارم می خواستم سی دی این سریال رو بخرم از کجا میتونم تهیه کنم
آخرین اخبار