سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت اثرات "داروهای ضد فشار خون" با اصلاح شیوه زندگی

اقداماتی مانند کاهش وزن، کاهش مصرف نمک، رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه نه تنها باعث کنترل و پیشگیری از بروز فشارخون شده بلکه اثرات داروهای ضد فشار خون را تقویت می کند.

دکتر محمدرضا عباسی فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اقداماتی مانند کاهش وزن، کاهش مصرف نمک، رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه و به طور کلی اصلاح شیوه زندگی نه تنها موجب کنترل و پیشگیری از بروز فشار خون می شود بلکه اثرات داروهای ضد فشار خون را نیز تقویت می کند.

وی گفت: در افراد با فشارخون در جه یک و بدون بیماریهای همراه مانند دیابت و بدون عوارض فشار خون قبل از شروع درمان دارویی توصیه می شود که یک دوره سه تا شش ماهه اقداماتی انجام دهند و در صورت عدم کنترل فشارخون ضمن تداوم این اقدامات درمان دارویی را نیز انجام دهند.

عباسی تصریح کرد: تعداد فراوانی از داروها جهت درمان فشارخون وجود دارد، اتفاق نظر عمومی برای شروع یک دارو در درمان فشارخون وجود ندارد و توصیه به استفاده از یکی از داروهای دسته های دیورتیک های تیوزیدی، مهار کننده کانال کلسیم طولانی اثر، مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین یا مهارکننده های رسیتور آنژیوتانسین می شود.

وی خاطرنشان کرد:پس از شروع درمان بیمار لازم است که ابتدا به صورت ماهیانه جهت کنترل و تعدیل دارو از نظر میزان و عوارض تحت پیگیری قرار گیرد و در موارد کنترل شده هر سه تا شش ماه پیگیری ادامه یابد./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.