سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت در مراسم تكريم و معارفه مديران بهداشتي تأکید كرد؛

توانمندسازي، همكاري بين‌بخشي و كيفيت كار سرلوحه كار حوزه بهداشت

معاون بهداشت گفت: توانمندسازي، همكاري بين بخشي، نظم و انضباط و كارگروهي سرلوحه كار حوزه بهداشت است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دكتر علي اكبر سياري در مراسم تكريم و معارفه مديران بهداشتي گفت: همه بايد خودمان را توانمند سازيم، مطالعه  كنيم و وقت بگذاريم، همكاري بين‌بخشي داشته باشيم تا بتوانيم كارها را به نحو صحيح و درست به انجام برسانيم و اين ميسر نيست مگر با همكاري بين‌بخشي و تعامل و گفت و گو.

دكتر سياري در ادامه افزود: تقاضاي من از مديران و كارشناسان بهداشتي اين است: نظم و انضباط كاري»، «توانمندسازي»، «همكاري بين‌بخشي»، «تعامل و گفت و گو»، «همدلي و همراهي»، «كيفيت كار» و در نهايت «نظارت و ارزشيابي» را سرلوحه كارهاي خود قرار دهند.

معاون بهداشتي در ادامه سخنان خود به موضوع بيماري‌هاي غيرواگير در كشور اشاره كرد و گفت: در حوزه بيماري‌هاي غيرواگير، خطري كه همه ما را تهديد مي‌كند و هركسي ممكن است در روز با آن مواجه باشد، بيماري فشارخون، استرس، ناراحتي‌هاي قلبي و عروقي و ديابت است.

وي افزود: 81 هزار مرگ از 301 هزار مرگ در كشور مربوط به بيماري فشارخون است، بنابراين ما بايد براي همه اينها يك برنامه كامل و مدون داشته باشيم كه همه را در گير كند و همه هماهنگ عمل كنند تا كار به نحو مطلوب پيش رود.

دكتر سياري با بيان اين مطلب كه 21 درصد مردم از اختلالات رواني رنج مي‌برند افزود: مشكلات رواني مردم رو به افزايش است و اين ريشه در مسائل فرهنگي و اجتماعي دارد كه بايد كارهاي زيادي در رابطه با آن انجام شود و بتوانيم قدم‌هاي بزرگي را در اين راستا برداريم، مسائل رواني شاخه‌‌هاي متعددي دارد كه اعتياد، ايدز، كودكان خياباني و بزهكاري از جمله آنهاست.

دكتر سياري در ادامه درخصوص سياست‌هاي جمعيتي بيان كرد: بعد از انقلاب اسلامي به علت بالا بودن نرخ باروري در مدت 40 سال جمعيت كشور 3 برابر شد و از 23 ميليون نفر به 60 میلیون نفر رسيد و نرخ شهرنشيني در ايران در مدت 40 سال 6 برابر شد. بنابراين تصميم گرفته شد سياست‌هاي بهداشت و باروري تغيير كند.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه در ادامه تغيير سياست‌هاي باروري، نرخ باروري كاهش يافت گفت: اين روند باعث شد كه جمعيت كشور رو به سالمندي حركت كند، بنابراين جمهوري اسلامي به اينجا رسيد كه اين خطر وجود دارد كه در آينده كاهش نرخ باروري باعث سالمند شدن جمعيت كشور شود. به همين دليل اين موضوع در سياست‌گذاري‌هاي كشوري لحاظ شد و ماموريت «بهداشت باروري» جزء كار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وي افزود: در حال حاضر يكي از اولويت‌هاي كاري ما اين است كه بايد از خطر كاهش جمعيت و سالمند شدن آن جلوگيري كنيم ./ح

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.