معاون بهداشتي وزارت بهداشت با بيان اينکه در حال حاضر کميته اي به منظور آسيب شناسي برنامه پزشک خانواده تشکيل شده است گفت: تا زمانيکه مشکلات اجراي اين برنامه مشخص نشود اين برنامه در هيچ شهري آغاز نمي شود.

دکتر علي اکبر سياري، معاون بهداشتي وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه پزشک خانواده در سطح روستاها و شهرهاي زير 20 هزار جمعيت در حال اجرا است ولي معضل اساسي ما کمبود پزشک است که در صدد تأمين پزشک هستيم.

وي با بيان اينکه تا پايان امسال برنامه "پزشک خانواده" در 5 شهرستان ديگر اجرا خواهد شد افزود: کميته اي تشکيل شده تا اجراي اين برنامه را آسيب شناسي کند به طوري که مشکلات را شناسايي و راه حل براي رفع آنها مطرح نمايد.

وي در خصوص مشکل آلودگي هوا که هر سال در فصل سرد سال گريبانگير شهرهاي بزرگ به خصوص تهران مي شود عنوان کرد" مشکل آلودگي هوا به سه عامل مي گردد اولين عامل خودروهاي فرسوده است به طوريکه خودروهاي فرسوده 30 برابر خودروها باعث آلودگي هوا مي شوند و حتي خودروهاي جديد هم از استانداردهاي پاييني برخوردار هستند.

وي ادامه داد: عامل دوم نوع "سوخت" است به طوريکه بنزين مصرفي خودروها از کيفيت خوبي برخوردار نيست و ميزان سرب آنها بالاتر از حد استاندارد است.

معاون بهداشتي وزارت بهداشت با بيان اينکه وجود کارخانه ها و منابع در نزديکي شهرها در "آلودگي هوا" دخيل هستند تصريح کرد: عامل سوم که پنج تا شش سال است که به عنوامل آلوده کننده هوا اضافه شده وجود ذرات معلقي که منبع آن هم کشور خودمان و هم کشورهاي همسايه است که همچنان ادامه دارد در حال گسترش است.

وي خاطرنشان کرد: رفع معضل آلودگي هوا يک معضل بين بخشي است که ستادي به همين منظور تشکيل شده که راهکارهاي اين مشکل در حال بررسي است و استانداردهايي توسط وزارت بهداشت آماده شده که اجراي آن و موفقيت در آن نيازمند همکاري بين بخش است./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بهداشتی
۱۸:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
طرح پزشک خانواده طرحی ملی هست که باید در راه ان گام برداشت
آخرین اخبار