معاون بهداشتي وزارت بهداشت گفت:به دليل عدم پوشش نامناسب بيمه ها بيشتر بيماران مبتلا به اختلالات رواني به دليل هزينه هاي درمان از ادامه درمان منصرف مي شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علی اکبر سیاری معاون وزارت بهداشت امروز 22 مهر در نشست هفته ی سلامت روان گفت: سالمند شدن نشانه کمال است و سه عاملی که می تواند در سالمندی  اثر نامطلوب داشته باشد عادات غذایی نامناسب ، بی تحرکی و استرس است. 
 
وی با بیان اینکه باید به موضوع سلامت روان در جامعه به طور ویژه پرداخته شود افزود: طبق آمار هزینه درمان یک بیمار روانی از سن 16 تا 66 سال 960 میلیارد تومان است که دو سوم آن مربوط به بیماران بستری و یک سوم آن مربوط به بیماران سرپایی است .
 
سیاری اظهار کرد: بیمه تنها 45 درصد هزینه درمان  بیماران روان پزشکی در بخش سرپایی و 40 درصد در بخش بستری را پوشش می دهد.
 
همچنین 46 درصد بیماران در  گرفتن خدمات سرپایی روان پزشکی با مشکل مواجه هستند  و 26.6 درصد دیگر بیماران دچار اختلالات روانی هم به دلیل نداشتن بیمه و هزینه درمان را رها کرده اند بنابر این اگر حمایت و رفاه اجتماعی از این بیماران  صورت نگیرد در آینده با موجی از بیماران دچار اختلال روانی مواجه خواهیم بود.
 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد:ریشه تمام مشکلات نظارت ناپذیری ، قانون گریزی ، رفتارهای پر هیجان و غیر قابل پیش بینی در جامعه ما است  که منجر به نابه هنجاری های اجتماعی، فساد ، افسردگی و در نتیجه اختلالات  روانی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Painter
۱۷:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
بیمه ما فقط 15% از هزینه درمان روانی را می دهد
آخرین اخبار