سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی‌لارگانی در نطق میان دستور:

خشکسالي "زاينده‌رود" داستان زخم‌ کهنه‌ايست که سرباز کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بزرگ‌ترین اولویت پیشروی مدیران استان اصفهان مشکل خشکسالی زاینده‌رود است، خشکسالی زاینده‌رود داستان زخم‌هایی است که هر زمان باز شده و فقط به پانسمان کردن آن اکتفا کرده‌ایم، حالا هر کدام برای خود زخم بزرگی شده که به عفونت رسیده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز 28 مهرماه در مجلس، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تورم افسارگسیخته و افزایش لحظه‌ای قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است و یکی از عوامل افزایش تورم، افزایش نرخ ارز است، در چند هفته گذشته شاهد کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی بودیم که با اظهارنظر عجیب و غریب رئیس کل بانک مرکزی این روند متوقف شد.

وی خطاب به  رئیس کل بانک مرکزی افزود: چرا زمانی که ارزش پول کشور در عرض یک هفته به نصف کاهش یافت مسئولین اظهار نگرانی نکردند و آن را غیرمنطقی ندانستند اما حالا شما کاهش نرخ ارز را غیرمنطقی می‌دانید. از شما می‌خواهم تا برخلاف سلف خود بیش از آنکه در رسانه‌ها شاهد اظهارنظرتان باشیم در عمل شاهد صیانت از ارزش پول ملی‌مان توسط شما باشیم.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: اصفهان استانی پهناور با موقعیتی استراتژیک است که اکنون با چالش‌های متعددی مواجه است که از جمله این مسائل می‌توان به کمبود منابع آب، مشکلات صنعت استان و همچنین درصد بالای بیکاری اشاره کرد.

وی افزود: زرق و برق ظاهری خیابان چهارباغ اصفهان نباید باعث فراموشی چهره فقر مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان شود، بزرگ‌ترین اولویت پیشروی مدیران این استان مشکل خشکسالی زاینده‌رود است، خشکسالی زاینده‌رود داستان زخم‌هایی است که هر زمان باز شده و فقط به پانسمان کردن آن اکتفا کرده‌ایم، حالا هر کدام برای خود زخم بزرگی شده که به عفونت رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: با توجه به مشکلات زاینده‌رود و برخي از صنایع، متاسفانه باید گفت که استان  اصفهان در سال‌های قبل، فراتر از مشکلات بیکاری با از بین رفتن شغل‌های تثبیت شده مواجه است که حل این مشکلات و  ایجاد اشتغال‌های پایدار جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: این روزها خشکی زاینده‌رود دوباره شور و نشاط و طبیعت شهر  اصفهان را به حال کسالت بار گذشته درآورده است و همه مردم اصفهان از این وضعیت ناراضی هستند و سوالي بی‌پاسخ ذهن آنان را آزار می‌دهد که چرا رودخانه‌ای که سال‌های سال و در تمام فصول جریان داشته است این روزها کارش به جایی رسیده که فقط چند ماه آن‌هم با اگر و اماهای بسیار باید جریان پیدا کند.

نماينده مردم فلاورجان اظهار داشت: تاسفبار این است که پس از 6 سال خشکسالی و عدم کشت و کار، دولت دهم به ازای هر هکتار زمین کشت‌نشده به کشاورزان شهرستان فلاورجان مبلغ 60 هزار تومان پرداخت کرد که این رقم برابر با قیمت یکصد عدد نان سنگک است یا به تعبیری معادل قیمت یک کیسه کود شیمیایی است که بهتر است مسئولان و نمایندگان تمامی استان‌های بهره‌بردار از آب زاینده‌رود همانگونه که خود را شریک آب این رودخانه می‌دانند از تمام پروژه‌های انتقال آب زاینده‌رود از طریق تونل‌های این استان حمایت کنند تا این بحران ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

موسوي لارگاني افزود: متاسفانه در حال حاضر کشاورزان به دلیل بی‌آبی در کشت و کار درآمدی نداشته و تمامی سرمایه و اندوخته عمر خود را در چاه‌ها هزینه کرده‌اند.

عضو کميسيون اقتصادي در پايان خاطر نشان کرد: برخی تبعیض‌های ناروا در میان جوانان اصفهان وجود دارد، چرا جوانان شایسته و باهوش برخی شهرستان‌های این استان فقط به این دلیل که متولد فلان شهرستان هستند، در استخدام‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته و از فعالیت‌های علمی به خاطر نام فامیلی خود حذف می‌شوند.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.