نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مشکلات پیش آمده برای حوضه زاینده رود ناشی از نادیده گرفتن حقوق حق آبه داران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «عباس مقتدایی»در بیست و دومین جلسه کارگروه آب کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان مدیریت یکپارچه رودخانه زاینده رود را خواستار شد و گفت:به دلیل رعایت نکردن حقوق حق آبه داران کشاورزی استان اصفهان با بحران روبرو شده است.

وی از وفاق بین نمایندگان استان اصفهان در موضوع آب خبر داد و گفت:نمایندگان اصفهان تلاش کردند که مسایل این رودخانه به صورت اساسی حل شوند و به همین دلیل موضوعات رسانه ای نشده است.

وی تامین آب برای بخش کشاورزی را یکی از خواست های اصلی استان برشمرد و گفت:کشاورزی در استان اصفهان سابقه چندین سده دارد و نباید به آسانی حق کشاورزان نادیده گرفته شود.

وی از برگزاری جلسات مشترک نمایندگان اصفهان با نمایندگان یزد و چهارمحال و بختیاری و مسوولان کشوری در حوزه تصمیم گیری آب خبر داد .

در این جلسه معاون بهره برداری و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: ایجاد پارلمان آب در حوضه های آبریز می تواند مسایل و مشکلات آبی استانها را برطرف کند.

«علی اصلانی» به موضوع تشکیل پالایشگاه در بالادست رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت:متاسفانه افرادی به بهانه ایجاد پالایشگاه خواستار دریافت زمین و آب بودند تا در آن زمین اقدام به کشاورزی کنند.

وی پیگیری اتاق ایران در راستای قوانینی راکه با روح قانون اساسی مغایرت دارد، خواستار شد و گفت:برخی از قوانین نیازمند بازنگری دارد.

وی فعالیت متمرکز نمایندگان مجلس بر مساله آب را بسیار اثرگذار تر از فعالیت تشکل های غیر دولتی دانست و گفت:پیگیری مساله آب باید به عنوان مهمترین اولویت استان باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.