سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران مبتلا به"نفریت" کمتر آب بنوشند

یک متخصص بیماری کلیوی گفت: بیماران مبتلا به نفریت کلیوی محدودیت مصرف آب و نمک را در رژیم غذایی خود رعایت کنند.

دکتر نادیا کریمی فوق تخصص کلیه در خصوص علائم بیماری نفریت کلیوی به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این بیماری با علائم مختلفی از جمله ورم، فشار خون و یا ضعف و بی حالی بروز می کند که این ورم ها در نقاط مختلف بدن به ویژه دور چشم ها، ساق پا، مچ پا و در مراحل حادتر در تمامی نقاط بدن دیده می شود.
 
وی تصریح کرد: نفریت کلیوی را می توان با یک آزمایش ساده ادرار تشخیص داد این بیماری گاهی به زمینه های ارثی دارد اما بعضی از بیماری های زمینه ای مثل بیماریهای روماتیسمی، عفونی، بعضی از هپاتیت ها و در کودکان حتی یک گلودرد چرکی نیز می تواند نفریت کلیوی را در پی داشته باشد،اما گاهی هیچ علتی برای این بیماری یافت نمی شود و علامت ظاهری هم ندارد.  
 
وی افزود: این دسته از بیماران در رژیم غذایی خود محدودیت مصرف آب و نمک را دارد و به طور میانگین مجاز به نوشیدن 1 لیتر آب در طول شبانه روز هستند. با مراجعه منظم به پزشک و کنترل فشار خون و مصرف داروها هم بیماری بهبود پیدا خواهد کرد و هم ورم ها کمتر خواهد شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه نسبت به درمان این بیماری دیر اقدام شود منجر به نارسایی کلیوی خواهد شد و در مراحل حادتر کلیه های بیمار از بین رفته و نیازمند دیالیز خواهد شد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
صبا تهرانی
۰۴:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
همه دکترها می گویند اب زیاد یخوریم برای نفریت کلیه این دکتر جه می کوید؟