عفونت ادراری، از جمله شایع ترین مشکلات سیستم ادراری به حساب می آید که در صورت درمان نشدن آن منجر به بروز مشکلات کلیوی جدی می شود و گاهی زندگی کودک را تهدید می کند.

دکتر مومن زاده، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به خطر عفونت ادراری در کودکان اشاره کرد و گفت: عفونت ادراری از جمله شایعترین مشکلات سیستم ادراری به حساب می آید،  در بسیاری از موارد عفونت ادراری تشخیص داده نمی شود بدلیل اینکه، چندان واضح نبوده بنابراین درصورت درمان نشدن آن می تواند منجر به بروز مشکلات کلیدی جدی شود که گاهی زندگی کودک را تهدید می کند.

وی ضمن بیان اینکه بهترین روش تشخیص این عارضه به طور روتینک آزمایشات ادراری است تصریح کرد: یکی از علل ایجاد عفونت ادراری در کودکان، تب نامشخص بین 3تا4 روز است که در این صورت باید آزمایشات ادراری انجام گیرد.

مومن زاده به علل دیگر این عارضه اشاره کرد و افزود: کاهش وزن، نخوردن غذا، لرز و تب به هر علتی که ناشناخته باشد باید آزمایشات ادرار را در آزمایشگاه های مجهز انجام شود.

بنابراین درصورت عدم تشخیص عفونت ادراری در موارد حاد منجر به عفونت کلیه ها می شود.

این متخصص اطفال به مادران توصیه کرد: توصیه به مادران این است که کودکان دختر خود را با شامپو و صابون نباید بشویند بلکه با آب جوشیده آن را تمیز کنند و چکاب ها باید هرازگاهی انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کودکی در تست ادرار تشخیص به عفونت آن داده شود باید سریع به بیمارستان منتقل کرده و با مصرف آنتی بیوتیک مخصوص، به بدن کودک تزریق شود که به طور معمول 2 هفته به طول می انجامد تا علائم عفونت از بین رود. /ع2
برچسب ها: کلیه ، کودک ، ادرار ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار