سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل شركت توانير ؛

ضرورت بومي سازي تكنولوژي هاي صنعت برق كشور

مديرعامل شركت توانير گفت: در فضاي پيشرفته كنوني، صنعت برق كشور بدون كمك دانشگاه ها نمي تواند با قدرت حركت كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران همايون حائري مديرعامل شركت توانير گفت: اگر در چند سال اخير نیازی به برقراری ارتباط بین این دونهاد در جوامع احساس نمی‌شد ولی امروزه لزوم ایجاد چنین ارتباط و تعاملی بین این دو نهاد، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

وي بابيان اينکه  صنعت برق يك صنعت دانش محور است و در هر كشوري يكي از تخصصي ترين صنعت ها صنعت برق محسوب مي شودافزود: اين صنعت براي آنكه بتواند با قدرت ادامه داشته باشد، ارتباط قوي بين صنعت برق و دانشگاه به شدت احساس مي شود.

مديرعامل شركت توانير ادامه داد: صنعت برق كشور ضرورت دارد كه امروز با دانشگاه ها تعامل تنگاتنگي داشته باشد.

وي تصريح کرد:اين ارتباط تأثیری تعیین کننده براي اين صنعت مهم و زيرساختي دارد و بي توجه به اين امر جبران پذير نخواهد بود.

حائري اظهار داشت: فاصله‌ كوچكي که امروزه بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت برق مشاهده مي شود باید هر چه سریعتر با تعامل و همکاری بیشتر صنعت برق و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

مديرعامل شركت توانير ادامه داد: اگر این ارتباط به شکل مناسب حذف شود تأثیر بنیادی بر جای مي گذارد.

بر اساس گزارش وزارت نيرو وي گفت: تجربه کشورهای توسعه یافته و صنعتی به ما نشان می‌دهد که بدون وجود این همکاری، رشد و توسعه اقتصادی کشورها غیرممکن و بسیار دشوار است.

وي با اشاره به يكي از چالش هاي برقراري ارتباط بين صنعت برق و دانشگاه ها و مراكز آموزشي گفت: به نظر مي رسد صنعت برق بايد رشته هاي مورد نياز خود رابه دانشگاه ها اعلام كند تا بدانيم كه نياز به اضافه كردن چه رشته هايي در دانشگاه ها وجود دارد.

حائري ادامه داد: در حال حاضر ما بايد به برخي ميان رشته ها مانند رشته مهندسي مكاترونيك يا هوشمند سازي كه امروز در دنيا خيلي مطرح شده توجه خاص داشته باشيم.

مديرعامل شركت توانيرافزود: از طرف ديگر بايد غير از مسايل فني به برخي رشته هاي اقتصادي مانند مديريت مالي هم توجه كنيم و فقط بخش فني كار را در نظر نگيريم.

حائري در پايان خاطرنشان کرد: ما بايد تكنولوژي را از خودمان داشته باشيم تا در دنيا وابسته بازار مصرف كشورهاي ديگر نشويم و خوشبختانه اين قابليت در صنعت برق كشور و متخصصين و همچنين دانشگاهيان ما وجود دارد و زماني كاملا شكوفا مي شود كه ما حركت هاي جدي تري را برداريم و ارتباط صنعت برق با دانشگاه هاي كشور پررنگ تر شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.