مدیرعامل پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور با ظرفیت 550 مگاوات و به همت سرمایه‌گذاران استان قم ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مهرتاش حنیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح خصوصیات این پروژه پرداخت و اظهار داشت: احداث یک نیروگاه در امیدیه استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته است و با احداث این نیروگاه 550 مگاوات برق مفید وارد مدار کشور خواهد شد.
وی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه را رقمی بالغ بر 350 میلیون یورو دانست و عنوان کرد: بخشی از این میزان از سوی سرمایه‌گذاران استان قم و بخش دیگر توسط شرکت‌های چینی انجام شده است.
مدیرعامل پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به تحریم‌های موجود اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات با طرف چینی وارد مذاکره شده‌ایم و بر همکاری دوجانبه تاکید شده است.
حنیفی با بیان این‌که این پروژه طبق پیش‌بینی‌ها در مدت زمان 24 ماه راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: البته در صورت همکاری مسئولان این زمان می‌تواند به 18 ماه کاهش یابد.
وی میزان اشتغال ایجاد شده پس از راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی را 500 نفر دانست و تصریح کرد: همچنین در این پروژه برای 750 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به این‌که این پروژه در یک موقعیت استراتژیک واقع در 15 کیلومتری شهر امیدیه ساخته می‌شود در خصوص علت احداث نشدن این فرودگاه در قم گفت: متاسفانه مسئولان در قم استقبال خوبی از بخش خصوصی نداشتند و به همین دلیل ما استان خوزستان را انتخاب کردیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.