سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ایسر Aspire P3-171

یک دوگانه با شخصیت

پس از معرفی ویندوز هشت، ایسر یکی از اولین تولیدکنندگان رایانه در جهان بود که تبلت‌های هیبریدی را با سیستم‌عامل جدید عرضه کرد. تبلت هیبریدی جدید این شرکت به نام P3 به تازگی معرفی شده و با جذابیت‌های ظاهری خود گروه کاربران تجاری و مدیران را هدف گرفته است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تبلت‌های هیبریدی به محصولاتی گفته می‌شوند که علاوه بر کارایی مستقل به شکل یک تبلت دارای ویژگی‌های برای استفاده به صورت لپ‌تاپ هم هستند و با تغییر وضعیت دستگاه می‌توان از آنها به عنوان تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کرد.


طراحی بدنه

محصولات هیبریدی به لحاظ قیمت و کارایی در گروه مدل‌های لوکس بازار قرار دارند و اغلب سازندگان تلاش می‌کنند به واسطه طراحی اختصاصی خود نظر کاربران را جلب کنند. تبلت Aspire P3-171 نیز از این قانون نانوشته مستثنی نیست و جزییات زیادی در طراحی دستگاه رعایت شده است. در این مدل پوشش آلومینیومی مات به رنگ نقره‌ای سطح دستگاه را فرا گرفته و دارای دو قسمت است. قسمت اصلی دستگاه به تبلت اختصاص دارد که حاوی نمایشگر و اجزای پردازشی است و در بخش دوم می‌توان قابل فلزی با روکش چرمی را مشاهده کرد. این قسمت مجهز به یک کیبورد است که از طریق بلوتوث با تبلت ارتباط دارد. بدنه اصلی دستگاه درون یک قاب فلزی محکم قرار می‌گیرد و با توجه به موقعیت مورد نظر کاربر این قاب می‌توان در زیر دستگاه جمع شود تا حالت یک تبلت را حفظ کند یا اینکه به کمک یک پایه روی شیار بالای کیبورد جای گیرد و به شکل یک لپ‌تاپ استفاده شود.

محصولات هیبریدی محدودیت‌های زیادی در طراحی دارند زیرا باید امتیازات هر دو گروه تبلت و لپ‌تاپ را به همراه داشته باشند و در مقابل وزن و اندازه دستگاه، برای جابجایی در طول روز مناسب باشد. در Aspire P3-171 این ویژگی‌ها به خوبی رعایت شده‌اند و ضخامت دستگاه همچنان کمتر از 2 سانتی‌متر است ضمن اینکه وزن دستگاه با در نظر گرفتن عمر باتری و بدنه فلزی در سطح قابل قبولی است. پوشش صفحه نمایش از جنس شیشه ضدضربه و خراش است و استقامت مناسبی برای کاربردهای روزمره یک تبلت دارد. سطح شیشه‌ای دستگاه ضد چربی نیست اما بدنه آلومینیومی با جلای فلزی، لک اثر انگشت را نمایش نمی‌دهد.



کیبورد این دستگاه به صورت یک لایه ظریف طراحی شده است و برای جلوگیری از افزایش قطر این تبلت، دارای کلیدهای تخت است. در این بخش ارتباط میان کیبورد با تبلت از طریق رابط بلوتوث انجام می‌شود و برای تامین انرژی مورد نیاز کیبورد از یک باتری کوچک درونی استفاده شده است. این باتری را می‌توانید با یک رابط میکرو USB در حاشیه سمت چپ آن شارژ کنید. از نکات دیگر در مورد کیبورد این است که حتی زمانی که تبلت را جدا کنید بازهم می توانید از آن استفاده کنید .



 امکانات

نمایشگر P3 دارای اندازه 11.6 اینچ است و تصاویر را با کیفیت 1366*768 پیکسل نمایش می‌دهد پنل این نمایشگر از فناوری IPS پشتیبانی می‌کند که رنگ‌ها در آن درخشندگی بیشتری دارد و علاوه بر این می‌توان تصاویر را با زاویه گسترده مشاهده کرد بدون اینکه کیفیت آن افت محسوسی داشته باشد. این صفحه نمایش از نوع لمسی است و از 10 نقطه لمس همزمان پشتیبان می‌کند.


در Aspire P3-171 از دو دوربین استفاده شده است که دوربین جلویی از نوع 1.3 مگاپیکسلی است و اگرچه کیفیت بالایی برای ثبت تصاویر ندارد اما کاربرد آن در گفتگوهای تصویری مناسب است. از طریق این دوربین می‌توانید ویدیو کنفرانس انجام دهید و با توجه به وضعیت قرار گیری دستگاه در حالت استند، اجرای یک میزگرد تصویری کار دشواری نیست. دوربین پشتی کیفیت بهتری دارد و می‌تواند تصاویر را با وضوح 5 مگاپیکسل ثبت کند. البته برای استفاده از این دوربین باید دستگاه را از قاب خارج کنید.



از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به کیفیت صدای آن اشاره کرد. اسپیکرها در زیر تبلت قرار گرفته‌اند و زمانی که تبلت در حالت استند قرار داشته باشد عملا روی آنها پوشیده شده و نمی‌توانند صدا را به صورت مستقیم منتشر کنند اما در این حالت هم می‌توان صدایی واضح و رسا از آنها شنید. این اسپیکرها در پخش صدای باس مانند سایر تبلت‌ها دارای ضعف هستند اما بطورکلی حجم و شفافیت صدا در اسپایر P3 بالاتر از میانگین صدا در سایر مدل‌ها است.



در حاشیه سمت چپ این دستگاه می‌توان یک پورت USB را مشاهده کرد که از استانداردهای نسل سوم پشتیبانی می‌کند و از این طریق امکان انتقال اطلاعات با ابزارهای جانبی ذخیره‌سازی مثل فلش و هارد درایو با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود. در بالای این پورت، یک درگاه تصویری از نوع میکرو HDMI قرار دارد و خروجی تصویر از این پورت به نمایشگرهای بیرونی منتقل می‌شود. برای اتصال آداپتور و ریست سخت‌افزاری دستگاه نیز از امکانات حاشیه سمت چپ این مدل استفاده می‌شود. در سمت راست کلیدهای کنترل صدا و پاور قرار گرفته است و یک ورودی صوتی برای اتصال هدست در این محل دیده می‌شود.



ویژگی‌های فنی


در تبلت اسپایر P3 یک پردازنده Core i3 استفاده شده است. این پردازنده دارای دو هسته پردازشی است و در فرکانس 1.4 گیگاهرتز اجرا می‌شود بنابراین نمی‌توانید انتظار زیادی از توان پردازش آن داشته باشید. این پردازنده با نام i3-3229Y از مدل‌های سری Y اینتل انتخاب شده که توان مصرفی آنها تنها 13 وات است و در میان پردازنده‌های خانواده نسل سوم اینتل یکی از کمتری مقدارهای مصرف باتری را دارند. بخش گرافیکی نیز درون پردازنده قرار گرفته و از نوع هسته‌های گرافیکی HD 4000 است. این هسته گرافیکی اگرچه توان اجرای برخی از بازی‌های سبک را دارد اما برای بازی‌های سنگین سه‌بعدی مناسب نیست. غیر از این مورد محدودیتی برای پردازش‌های تصویری در فعالیت‌های روزانه ندارد و از طریق آن می‌توانید به راحتی انواع فایل‌های تصویری فیلم‌ها را رمزگشایی کنید.



در بخش حافظه یک ماژول چهار گیگابایتی نصب شده است. این ماژول در فرکانس 1333 مگاهرتز اجرا می‌شود و برای کاربردهای عمومی دارای ظرفیت مناسب است. در مقابل بخش ذخیره‌سازی این مدل سرعت بالایی دارد و با استفاده از یک درایو SSD با ظرفیت 120 گیگابایت می‌تواند انواع نرم‌افزارها را با سرعت بالایی اجرا کند. ضمن اینکه این درایو از طریق یک رابط نسل سوم SATA به مادربورد ارتباط دارد.



بطورکلی ویژگی‌های پردازشی این مدل در سطح متوسط هستند و اگر از این تبلت هیبریدی برای کاربردهای روزمره استفاده می‌کنید با محدودیت زیادی روبرو نخواهید شد. ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه داشت که گروه مخاطبان این محصول افرادی هستند که حمل دستگاه و ویژگی‌های ظاهری برای آنها اهمیت بیشتری نسبت به توان پردازش دارد. در نتیجه عمده کارکرد P3 به مرور وب و اجرای اسناد متنی محدود می‌شود که نیاز زیادی به توان بالای CPU یا بخش گرافیکی ندارند.



جمع‌بندی

تبلت P3‌ ایسر در یک کلام برای کاربران عمومی و عادی مناسب نیست زیرا این گروه می‌توانند در همین محدوده قیمت یک لپ‌تاپ قدرتمند خریداری کنند. در مقابل کاربرانی که قدرت حمل دستگاه برای آنها مهم است و قصد استفاده از اطلاعات خود یا دسترسی به وب را در نقاط مختلف دارند از P3 لذت خواهند برد.

قیمت: دو میلیون و 850 هزار تومان با 2 سال گارانتی سازگار

گزارش از: حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، بررسی ، لایفوتک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.