سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخباری از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

شهردار همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله رویدادهایی است که شادی و نشاط را به مردم هدیه می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیررضا یوسفیان اظهار کرد: از این جشنواره به خاطر شادابی ای که به روحیه  کودکان و نوجوانان، این آینده سازان ایران اسلامی متنقل می کند، استقبال می کنیم. باورهای دینی در فضاهای متقارن با شادی و نشاط به شکل متمایزتری منتقل می شوند.

وی در ادامه افزود: برگزاری مردمی این جشنواره، به ویژه در بخش های حاشیه ای شهر، یکی از اهداف متولیان و برگزارکنندگان آن است.

وی پیشنهاد کرد: به منظور غنای فرهنگی در شهر، فضاهایی که با عنوان فرهنگسرا زیرنظر شهرداری است، در برنامه های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دخیل شوند.

بزرگ ترین غار آبی جهان در انتظار میزبانی جشنواره بیستم است

بزرگ ترین غار آبی جهان میزبان مهمانان بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خواهد بود.

بنابراين گزارش،  مدیر روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر گفت: جشنواره رویدادی بین المللی است که به واسطه آن جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان فرصت معرفی در عرصه های جهانی را پیدا می کنند.
مسعود ملکی در ادامه افزود: شرکت سیاحتی علیصدر برگزاری این جشنواره را نقطه عطفی در حوزه گردشگری دانسته و برای میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی در جشنواره بیستم آماده است.

غار علیصدر تنها غار آبی و قابل قایقرانی جهان است که در 75 کیلومتری همدان  قرار گرفته است.

مجمع امور صنفی همدان برای همکاری در برگزاری جشنواره بیستم اعلام آمادگی کرد

رییس مجمع امور صنفی شهرستان همدان گفت: مجمع امور صنفی آمادگی دارد در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بنا بر صلاحدید مدیران فرهنگی استان، نقشی بر عهده بگیرد و در زمینه فرهنگی وظیفه خود را انجام دهد.

بر اساس اين گزارش، حمیدرضا فرسایی وحید گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از بزرگ ترین رویداهای فرهنگی کشور است که در همدان برگزار می شود. بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در اولویت کاری ما قرار بگیرد، ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش فرهنگ است، زیرا توسعه پایدار تنها در بسترهای سالم و قوی فرهنگی به وجود می آید.

رییس مجمع امور صنفی استان همدان تصریح کرد: جشنواره ها می توانند با جذب گردشگر به میزان قابل ملاحظه ای جای خالی صنعت مولد در استان را پر کنند و به رونق اقتصادی استان منجر شوند.
فرسایی وحید تأکید کرد: وجود جشنواره در استان همدان فضایی شاد را برای کودکان به ارمغان می آورد که این امر در شکل گیری شخصیت آنان نقش مهمی دارد.

فرمانداری همدان امنیت کامل جشنواره تئاتر کودک را تأمین می کند

فرماندار همدان گفت: در ایام برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امنیت کامل برای حضور هنرمندان، داوران و فعالان عرصه تئاتر تأمین می شود.

بنابراين گزارش، حسن قهرمانی مطلق با بیان اینکه همدان شهر امنی است، افزود: در ایام تابستان، با وجود حضور تعداد زیاد مسافران در همدان، کوچک ترین مشکلی در بحث امنیت شهر رخ نداد.
وی تصریح کرد: در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم ضمن بررسی ابعاد کار و انجام مقدمات لازم، مشکلی در تأمین امنیت جشنواره نخواهیم داشت. فرمانداری همدان آمادگی تأمین امنیت، حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر همدان دارد.
فرماندار همدان  با تأکید بر اینکه این استان تداعی گر خاطرات خوبی برای مسافران است، تصریح کرد: همدان با ایجاد فضاهای مطلوب و امنیت خاطر، به ویژه در جشنواره ها همواره موجب ایجاد خاطره خوش برای مهمانان شده است.

تئاتر راهی مناسب برای انتقال ارزش های دینی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان تئاتر را راهی مناسب برای انتقال ارزش های دینی به کودکان دانست.

بر اساس اين گزارش ، سعید نظری گفت: تئاتر در رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر شگرفی دارد و به بهترین شکل ممکن ارزش های دینی و ملی ما را به کودکان منتقل می کند.

وی در ادامه افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بهانه ای است برای توجه بیشتر به هنر تئاتر که در سال های گذشته قدری مظلوم واقع شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، سرمایه های عظیم فرهنگی، اجتماعی و مادی را به همراه دارد. با توجه به اینکه فرهنگ ما سرشار از نکته های دینی، قرآنی و تاریخی است، هنرمندان می توانند نمایشنامه های خوبی تدوین کرده و مسئولان این نمایشنامه ها را در دروس مدرسه بگنجانند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان در پایان اذعان کرد: در مراکز علمی کاربردی استان همدان، به ویژه مرکز فرهنگ و هنر استان، اقدامات خوبی در راستای فعالیت های فرهنگی هنری، مخصوصاً تئاتر انجام می شود و دانشجویان در این حوزه ورود پیدا کرده اند. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.