كتابي شامل 365 سرگرمي در 4 جلد و متناسب با 4 فصل سال، براي كودكان 3-6 سال به ترجمه سيدحسين‌فداي‌حسين به زودي منتشر مي‌شود.

سيدحسين فداي حسين، نمايشنامه نويس، مترجم و نويسنده در خصوص آخرين تاليفات و ترجمه‌هايش به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: در چند وقت گذشته بيشتر فعاليت‌هايم به ترجمه در حوزه تئاتر كودك متمركز شده است و در حوزه تئاتر تعليمي كار كرده‌ام.
وي افزود: آخرين تاليفي كه در قالب نمايشنامه و در حال حاضر از سوي كورش زارعي براي اجراي عمومي تمرين مي‌شود "وعده موعود" است که تازه مورد بازنويسي قرار گرفته است.
وي افزود: اين نمايشنامه همزمان با اجراي عمومي از سوي حوزه هنري قم منتشر مي‌شود.
فداي حسين بيان كرد: در حوزه تئاتر تعليمي 2 كتاب را براي مخاطب كودك و نوجوان ترجمه كرده‌ام كه در ادامه كتابي است كه 2 سال پيش حوزه هنري آن را منتشر كرد، اين كتاب "آموزش از طريق تئاتر" نام داشت.
اين نويسنده بيان داشت: كتاب تئاتر و نقش شفابخشي آن در آموزش، نوشته ريچارد مورس و تئاتر آموزش و ايجاد معاني نوشته آنتوني جكسون هر دو اكنون از سوي حوزه هنري قم آماده انتشار است.
فداي حسين در خصوص كتاب "101بازي" كه سرپرستي آماده سازي و انتشار آن را برعهده دارد، اظهار داشت: اين مجموعه تحت عنوان كلي "101بازي" منتشر مي‌شود كه هر بخشي به صورت جداگانه مانند 101بازي نمايشي، 101بازي موزيكال، 101 بازي رواني تقسيم بندي شده است.
وي ادامه داد: اين مجموعه در حوزه‌هاي مختلف چون تئاتر سرگرمي و مانند آن توليد شده كه براي كودكان اهميت بسيار دارد و توسط چند مترجم آماده مي‌شود.
وي با اشاره به اين كه 5 جلد از اين 15 جلد را خود ترجمه كرده است، بيان كرد: اين مجموعه به احتمال زياد از سوي مكتب تهران انتشار خواهد يافت اما هنوز ناشر آن قطعي نشده است.
فداي حسين دررابطه با ديگر كتابي كه به ترجمه و ويرايش از وي زير چاپ است، گفت: اين كتاب شامل 365 سرگرمي به اندازه‌ روزهاي سال است كه هر سرگرمي براي يك روز مناسب است.
وي ادامه داد:‌ اين اثر براي كودكان 3 تا 6 سال است كه مي‌تواند توسط خانواده و به خصوص مادر در خانه و بيرون از خانه با كودك كار شود.
وي گفت: اين اثر در 4 جلد و در واقع در قالب 4 فصل سال انتشار مي‌يابد.
گفتني است، 2 كتاب "نوجوانان و تئاتر جديد"و "درام اخلاق در كلاس درس و فراتر از آن" به ترجمه سيد حسين فداي حسين سال گذشته در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان منتشر شد و آخرين كتاب تاليفي اين نويسنده كه از سوي حوزه هنري قم انتشار يافت. "سپيده دم" نام داشت كه قرار است به كارگرداني كورش زارعي به صحنه برود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار