دفاع از حقوق صنفي هنرمندان،‌رشد تئاتر كودك و نوجوان و هماهنگي و ارتباط با ساير نهاد‌ها از اهداف تشكيل كانون تئاتر كودك و نوجوان همدان است.

شهرام كرمي،دبير نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در گفتگو با خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران،‌ در خصوص راه‌اندازي كانون تئاتر كودك و نوجوان همدان و وضعيت فعاليت‌هاي اين مركز گفت:با توجه به اين كه همدان يكي از مراكز فعال تئاتر كودك است و تعداد زيادي از فعالان اين رشته در اين شهر حضور دارند و فعاليت مي‌كنند؛هميشه اين مطالبه از سوي آن‌ها براي ايجاد يك تشكل وجود داشت.
وي افزود:پس از اين مطالبه تصميم گرفته شد تا هنرمندان اين رشته در همدان نيز يك صنف داشته باشند مقدمات اين اتفاق از سال گذشته شكل گرفت و با تبيين آيين نامه كانون تئاتر استان فعاليت خود را آغاز كرد.
كرمي تصريح كرد:قرار است اين كانون به رشته تئاتر كودك و نوجوان در استان كمك رسانه و با توجه به اين كه 5 سال است كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در اين شهر برگزار مي‌شود اين مسئله مهم جلوه مي‌كند.
دبير نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان بيان كرد:از فعاليت‌هاي اصلي كانون تئاتر كودك و نوجوان توجه ويژه به اين حوزه،‌دفاع از حقوق صنفي هنرمندان،‌كمك به ارتباط انجمن هنرهاي نمايشي استان ووزارت ارشاد و همچنين هماهنگي با ساير نها‌هاي استان است.
وي با اشاره به اين كه كانون چشم‌اندازهاي متنوعي دارد،اظهار كرد:قرار است اين مركز وابسته به جايي نباشد،اما اداره كل مركز هنرهاي نمايشي به آن در بهبود روند فعاليت‌هايش ياري رساند.
كرمي ابراز كرد:‌هم اكنون "دوست قرين" براي مدت يك سال به عنوان مدير اين مركز انتخاب شده است،اين مركز هر هفته براي اهدافي كه درنظر دارد و تبيين برنامه‌ها جلسه خواهد داشت و به برگزاري جشنواره نيز كمك خواهد كرد.
گفتني است؛نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان مهرماه در همدان برگزار مي‌شود./ه

برچسب ها: کرمی ، حقوق ، صنفی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار