سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ودود حیدری در جمع خبرنگاران:

"نرمش قهرمانانه" پيگيري مصالح كشور با روش‌هاي ديپلماتيک است/ پنج اولويت حيدري براي ارتقاي بسيج دانشجويي

رئيس سازمان بسيج دانشجويي گفت: "نرمش قهرمانانه" به هیچ عنوان کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیست، بلکه استفاده از روش‌های دیپلماتیک برای پیگیری مصالح کشور در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ودود حیدری رئيس سازمان بسيج دانشجويي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه فعاليت‌هاي بسیج دانشجویی را چگونه ارزیابی می‌کنيد، گفت: بسیج دانشجویی امروزه به مراتب جلوتر از بسیج دانشجویی دهه 70 است، و اين به دليل زحمتی است که مسئولان و اعضای بسیج دانشجویی کشیده‌اند و ما اميدواريم که نقش آفرینی در حوزه‌های علمی و تشکیلاتی را به اندازه جریان سازی فرهنگی و سیاسی جلو ببریم.
 
وي در ادامه در توضيح برنامه‌هاي خود در سازمان بسيج اظهارداشت: پنج اولویت را براي اجرايي کردن در ماه‌هاي ابتدايي در نظر گرفته‌ايم که نقش آفرینی فرهنگی_سیاسی، کمک به رشد علمی از طریق پیدا کردن مسیرهای میانه، ارتقاي سطح معرفتی بر مبنای اخلاق اسلامی و انقلابی، اشاعه روحیه و فرهنگ جهادی و فرهنگ خدمات رسانی به مردم و پنجم بسيار مهم است، ايجاد وحدت و همگرايي در ميان اقشار دانشجويي با نگرش‌هاي متفاوت است.
 
رئيس سازمان بسيج دانشجويي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه سخنان رئيس جمهور در سازمان ملل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اتفاقاتی که چند روز گذشته افتاد و تبعات آن حقانيت نظام جمهوري اسلامي ايران را در عرصه جهاني به اثبات رساند.
 
وي افزود: مقامات آمريکايي بعد از مذاکرات با هيئت ايراني حرف‌هاي متناقضي را به زبان آورده‌اند که این نشان مي‌دهد تلاش‌هاي آن‌ها براي مذاكره از همان اول مولود نامباركي‌ست كه در نطفه خفه شده است.
 
حيدري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه "نرمش قهرمانانه"را در سیاست خارجی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ توضيح داد: "نرمش قهرمانانه" به هیچ عنوان کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیست، بلکه استفاده از روش‌های دیپلماتیک برای پیگیری مصالح کشور در سطح جهان است.
 
رئيس سازمان بسيج دانشجويي در پاسخ به اين سوال که نقش بسیج دانشجویی در کمک به دولت مخصوصا در جهاد علمی و پیوند صنعت و دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما طی ماه‌های آینده کمک به رشد علمی است و معتقديم که دانشجو به عنوان عنصری تعيين کننده می‌تواند مسیرهای میانبر علمی را پیدا کرده و راهکارهاي علمي را به نظام سياسي کشور ارائه دهد، در اين صورت خود نيز برای تصدی مدیریت کارآزموده ‌مي‌شود؛ وبسیج دانشجویی می‌خواهد بستر ساز چنين روندی باشد.
 
حيدري در پاسخ با به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه مسئولین چگونه می‌توانند "‌نرمش قهرمانانه‌" را در سیاست داخلی پیاده کنند؟گفت: این تعبیر واژه‌ای است که باید سرلوحه دیپلمات‌های ما در خارج از کشور در مواجهه ما با دشمن و سیاست خارجی باشد.

وي افزود: ما در داخل نیازمند به اقتدار درون‌زا و تولید داخلی با تلاش و کوشش هستیم و نمي‌توانيم واژه "‌نرمش قهرمانانه‌" را در داخل كشور مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.