سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوهاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چند صدايي مقامات آمريکا صداقت آنان را زير سوال مي‌برد

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تناقض اظهارات مقامات آمريكايي در خصوص پرونده هسته‌اي و مذاكره با ايران گفت: از آمريكا صداهاي مختلفي به گوش مي‌رسد كه اين امر صداقت آنان را زير سوال مي‌برد.

"احمد شوهاني" نماينده مردم ايلام، شيروان، چرداول، ايوان و مهران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تناقض اظهارات مقامات آمريكايي در خصوص پرونده هسته‌اي و مذاكره با ايران اظهار داشت: از آمريكا صداهاي مختلفي به گوش مي‌رسد كه اين صداقت آنان را زير سوال مي‌برد.
 
وي افزود: اگر آمريکا مي‌خواهد كار شروع شده را به نتيجه برساند، بايد اصل قضيه كه پذيرش غني‌سازي ايران است را بپذیرد.
 
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه انرژي هسته‌اي حق مسلم ايران است، تصريح كرد: کشورمان در راستاي معاهدات جهاني و سازمان "انرژي‌اتمي" فعاليت مي‌کند، بنابراين هيچ كشوري نمي‌تواند حق غني‌سازي را از جمهوري اسلامي ايران بگيرد.
 
نماينده مردم ايلام اظهار داشت: لحن، برخورد و ادبيات برخي مقامات آمريكايي به نتيجه نخواهد رسيد، دولتمردان آمريكايي تصور مي‌كنند كه مذاكره با ايران اقتدارشان را زير سوال مي‌برد، لذا آن‌ها با مطرح کردن اين اظهارات مي‌خواهند از موضع بالا با ما مذاكره كنند، اما بايد بدانند كه چنين سخناني راه به جايي نخواهد برد.   
 
عضو كميسيون امنيت ملي در پايان با اشاره به مذاكرات ايران و آمريكا، خاطرنشان كرد: ما به اين مذاكرات خوش‌بين هستيم، چراکه قرار شده است ادامه مذاكرات در سطح وزراي خارجه پيش رود، لذا نبايد نگران اظهارات برخي مقامات آمريكايي باشيم.   
 
گفتني است؛ "سوزان رايس"، مشاور امنيت ملي آمريكا طي اظهاراتي بيان كرده كه "ايران حق غني‌سازي در كشورش را ندارد" و "ما به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران مشكوك هستيم".
 
لازم به ذكر است از سوي ديگر "جان كري"، وزير امور خارجه آمريكا طي اظهاراتي گفته است: "ايران مي‌تواند غني‌سازي را در سطح خارجي دنبال كند".

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.