دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تحليل نطق اوباما در سازمان ملل گفت : عملكرد ديپلماسي خارجي كشور را در نيويورك مثبت ارزيابي مي‌كنيم، مواضع در چارچوب اصول حكمت، مصلحت و عزت بود اما بايد همچنان آمادگي براي هر نوع اقدامي از طرف آن‌ها را، حفظ كنيم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، "محمدنبي حبيبي" در پایان نشست دبیران حزب متبوعش، اظهار داشت: اعتماد ملت ايران جز با تغيير در عمل آمريكايي‌ها جلب نمي‌شود و خاطرات تلخ ملت ما از رفتار تجاوزكارانه 60 ساله دولتمردان آمريكا، بعد از كودتاي 28 مرداد 1332 چيزي نيست كه با يك نطق از ذهن‌ها زدوده شود؛ البته اگر در عمل نشان دهند كه از رفتار براندازانه شكست خورده قبلي، پشيمان شده‌اند، ما هم استقبال مي‌كنيم.

حبیبی با اشاره به حوادث مصر و سوريه، افزود: كوتاه آمدن اخوان‌المسلمين در مصر، كودتاي نظامي را به‌دنبال داشت. آمريكا، فرانسه و انگليس در مورد حمله نظامي به سوريه، روز خاصي را اعلام كرده بودند؛ ولي با اطلاع از تبعات آن و درك پشتيباني جدي دوستان ملت سوريه، حمله نظامي را متوقف كرده‌اند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تأكيد كرد: ما موضع‌گيري‌هاي رئيس جمهوري در سفر به نيويورك را مثبت ارزيابي مي‌كنيم ولي به اين نكته نيز توجه داريم كه اگر مقاومت شجاعانه ملت با رهبري قاطعانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در طول 35 ساله گذشته نبود "اوباما"  اين سخنان را در نطق خود مطرح نمي‌كرد.

وی ادامه داد: غربي‌ها بايد بدانند كه اگر به قول خودشان همه گزينه‌ها را روي ميز دارند، نظام و مردم ما هم در مقابل هر گزينه‌اي پاسخ پشيمان كننده متناسب با آن را روي ميز دارند. 

حبیبی خاطر نشان کرد: ما عملكرد ديپلماسي خارجي كشور را در نيويورك مثبت ارزيابي مي‌كنيم، مواضع در چارچوب اصول حكمت، مصلحت و عزت بود اما بايد همچنان آمادگي خود را براي هر نوع اقدامي از طرف آن‌ها را، حفظ كنيم.

وي افزود: بايد صبر كرد، ديد آيا مواضع آمريكايي‌ها كه اين بار قدري متفاوت بود در حد حرف باقي خواهد ماند يا آنها به دنبال اثبات صداقت و ادعاهاي خود هستند.

حبيبي در ادامه بیان داشت: غني‌سازي اورانيوم و استفاده از مواهب دانش هسته‌اي حق ملت ايران است و ذره‌اي از آن كوتاه نخواهد آمد، امروز 40 كشور دنيا از اين حق استفاده مي‌كنند و در چارچوب ان‌پي‌تي متعهد هستند كه بمب توليد نكنند، يكي از آن‌ها جمهوري اسلامي ايران است،  بنابر اين ما از حق خود دفاع كرده و آمريكا حق ندارد ما را از اين حق محروم كند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد مذاكره با آمريكا تصریح کرد: به شيفتگان غرب كه دستي در رسانه‌هاي داخلي دارند و آرزوها و آمال غربي را بازتاب مي‌دهند بايد هشدار داد كه نفرت افكار عمومي از جنايات آمريكا را دست كم نگيريد و حافظه تاريخي ملت را ناديده نگيريد. 

وي افزود: تماس تلفني اوباما با رئيس‌جمهور كشور ما پس از اينكه او به تقاضاي كاخ سفيد براي ملاقات پاسخ منفي داد اين واقعيت را نشان مي‌دهد كه نياز آنها به مذاكره با ما، بيش از آن چيزي است كه برخي تصور مي‌كنند.

حبیبی در بخش ديگري از سخنان خود در مورد اظهارات رئيس بانك مركزي راجع به قيمت دلار، تصريح كرد: مهم‌ترين موضوع، منطقي كردن و تثبيت قيمت ارزهاي خارجي است كه جز با فعل‌هاي كارشناسانه اقتصادي چنين خواستي برآورده نمي‌شود و در بسياري از موارد نيازي به مصاحبه نيست.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان در مورد مذاكرات وزراي خارجه 1+5 با ظريف و اظهارات اشتون، خاطر نشان كرد: خانم اشتون در پايان مذاكرات مي‌گويد 12 ماه مذاكرات طول مي‌كشد، اين نشان مي‌دهد آن‌ها در رويكرد جديد صادق نيستند، موضوع زمان‌بری وجود ندارد كه بهانه به دست طرفين گفتگو بدهد، مگر اينكه يك طرف صادق نباشد. 

انتهاي پيام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار