سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشبرد اهداف "صادرات غيرنفتي" با توليد نخ BCF

کشور ما با دارا بودن صنعتگران توانمند و محصولات پتروشيمي به عنوان مواد اوليه توليد نخ BCF مي‌تواند گام موثري در پيشبرد اهداف صادرات غير نفتي داشته باشد.

ريحاني کارشناس نساجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نخ BCF گفت: نخ BCF با استفاده در بافت موکت و فرش از مزاياي بازيافت 100 درصدي و ايجاد نکردن حساسيت هاي پوستي برخوردار است.

وي در ادامه بيان کرد: اين نوع نخ از فرآورده هاي پتروشيمي تهيه مي گردد و به دليل تقاضاي زياد از پتروشيمي تندگويان تنها 10 درصد ظرفيت پروانه بهره برداري را تامين مي‌کنند.

وي در ادامه به تلاش کشورهاي عربستان و ترکيه در تهيه و توليد اين نو نخ اشاره کرد و گفت: عربستان با دارا بودن مواد پتروشيمي به عنوان مواد اوليه توليد اين نوع نخ، واردات گسترده اي در زمينه ماشين آلات توليد نخ BCF را دارد همچنين کشور ترکيه به عنوان کشوري که قسمت قابل توجهي از بازار اروپا را در دست دارد به دليل نداشتن مواد اوليه پتروشيمي قسمتي از ارزآوري صادرات را صرف واردات مواد پتروشيمي مي کند.

ريحاني در پايان خاطرنشان کرد: کشور ما با داشتن توانايي بالا صنعتگران داخلي توليد و داشتن مواد اوليه مي تواند با اندکي توجه مسولان در تامين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدها گام موثري در پيشبرد اهداف صادرات غير نفتي داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اهداف ، صادرات ، نخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.