فرماندار اهر، ورنی را یکی از محصولات استراتژیک صادراتی استان برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولین استان در بازاریابی و صادرات این محصول منحصر به فرد منطقه شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صدیقی برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ورنی را در شهرستان اهر به عنوان خاستگاه این صنعت دستی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی جامعه عشایری و روستایی بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی ورنی و صنایع دستی منطقه در شهرستان و مرکز استان شد.

وی، گفت: ورنی بافی یکی از صنایع مهم زنان و دختران جامعه عشایری و روستایی منطقه می باشد که بعد از کشاورزی و دامداری و ورنی بافی از مشاغل مهم برای درآمدزایی و پرکردن اوقات فراغت اگهی می باشد که این صنعت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز نیز از رونق خاصی در منطقه برخوردار است که اگر بتوانیم با تأمین مصالح مورد نیاز و سرمایه اولیه آنها و بازاریابی مناسب برای فروش تولیدات آنها را در شهرستان فراهم نمائیم و بصورت تضمینی با نظارت بر تولیدات آنها زمینه فروش آنها را فراهم نمائیم قطعاً رونق این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

وی، تأکید کرد در صورت ایجاد انگیزه در جامعه عشایری و روستایی بخصوص زنان و دختران می توان با تنوع بخشی در محصولات تولیدی و خرید مناسب تولیدات آنها از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.

وی، برگزاری جشنواره ورنی را در راستای شناساندن صنایع دستی منطقه اهر و ارسباران مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود در دولت جدید ضمن توجه به آداب و سنن و هویت و صنایع منحصر به فرد مناطق مختلف به حمایت از صنایع دستی و ورنی بافی منطقه توجه ویژه صورت پذیرد.

رئیس گروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر صادرات ورنی با برند ویژه شهرستان اهر را با توجه به استقبال کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا ضروری برشمرد و خواستار برنامه ریزی مناسب اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری دراین زمینه شد.

این مقام مسئول گفت: برگزاری جشنواره ورنی با برند منطقه بصورت ملی و کشوری به یک مطالبه عمومی مردم و مسئولان تبدیل شده است که امیدداریم با تحقق این امر در سالهای آتی یکی از خواسته های اصلی اهالی عملیاتی شود./س

برچسب ها: صادرات ، ورنی ، غیر نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.