چگونگی مبادلات تجاری لرستان با افغانستان دیروزدر جلسه ای با حضور سفیر افغانستان در ایران و مسوولان اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی خرم آّبـاد بررسی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان سفیر افغانستان در ایـران در حاشیه این جلسه آشنایی با فعالان اقتصادی ، تجاری وهمچنین ظرفیتهاو توانمندیهای استان لرستان را از اهداف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت : همچنین در این سفر فرصتهای موجود در افغانستان در زمینه تجاری و سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی استان تشریح خواهد شد .

دکتر نصیراحمد نـوربا اعلام اینکه در حال حاضر مبادلات تجاری زیادی بین ایران و افغانستان وجود دارد افزود : کشور افغانستان آمادگی دارد شرایط لازم را برای بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی دراستان لرستان فراهم کند .

سفیر کبیـر و نماینده فوق العاده افغـانستان در ادامه فعالیت صدها شرکت ایرانی درافغانستان را نشانه علاقه مندی دو کشور به مبادلات تجاری و اقتصادی دانست که این روابط می تواند در توسعه روابط کشورهای ایران و افغانستان موثر باشد .

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی خرم آباد هم فراهم شدن زمینه برقراری روابط تجاری و صنعتی بین لرستان و کشور افغانستان را محور مذاکرات برشمرد و گفت : با توجه به بررسی های بعمل آمده ، افغانستان می تواند به عنوان یکی از کشور هدف در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی استان از جمله مصالح ساختمانی وبویژه سنگ مورد بازرگانان وسرمایه داران بخش خصوصی استان لرستان قرارگیرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.