سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود؛

پدربزرگی كه راوی انقلاب شد

«پدربزرگم» عنوان اثری داستانی است از مجموعه «روز‌های انقلاب» كه فاطمه دهقان آن را به نگارش درآورده، بزودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، فاطمه دهقان نیری درباره این اثر اظهار داشت: مجموعه «روز‌های انقلاب» به روز‌های مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد، ولی «پدربزرگم» اثری موضوعی است و به سیر مبارزات انقلابیون از نگاه زندانیان سیاسی توجه دارد. 
 
وی كه برای نگارش این اثر از كتاب‌هایی همچون «خاطرات عزت شاهی» و «شكنجه‌گران می‌گویند» استفاده كرده است، افزود: مطالعه كتاب‌های دیگری در این زمینه و بازدید از موزه عبرت ایران دیگر منابع كتاب «پدربزرگم» بودند. 
 
دهقان‌نیری درباره سیر داستان «پدربزرگم» توضیح داد: این اثر مخاطب نوجوان را در سیر حوادت داستان با ماجرا‌های تاریخی آشنا می‌كند زیرا معتقدم این روش در نوجوان انگیزه ایجاد می‌كند تا برای به دست آوردن پاسخ‌های سوال‌های ذهن خود به مطالعه كتاب‌های دیگر روی بیاورد. 
 
وی ادامه داد: فضای داستان از زمان حال شروع می‌شود و قهرمان داستان دختری نوجوان است كه بر اساس یك اتفاق، ماجراهای گذشته را پی‌گیری می‌كند. هسته اصلی ماجراهای داستان بین سال‌های 1352 تا پیروزی انقلاب دنبال می‌شود. 
 
دهقان نیری كه در پی جست‌وجوی منابع، اثری مشابه كتاب خود برای گروه سنی نوجوان نیافته است، گفت: شخصیت‌های مطرح، روز‌ها و موضوع‌های مهم انقلاب در قالب داستانی برای نوجوانان قرار گرفته‌اند تا در آینده باعث علاقمندی آنان به خواندن تاریخ شود. 
 
وی در پایان افزود: شناخت علاقه‌های مخاطب، كمك مهمی به مولف است. برای رسیدن به این شناخت با دختر نوجوانم صحبت كردم زیرا هدفم در نگارش این اثر جذب مخاطب نوجوان برای دریافت‌هایی از وقایع گذشته بود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.