خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت در كتابی با عنوان «آن بیست و سه نفر» به رشته تحریر درآمده‌است كه به زودی این اثر از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،احمد یوسف‌زاده در گفت وگو با پایگاه خبری سوره مهر گفت:« این كتاب به دلیل حماسه آفرینی‌های بیست و سه نوجوان در دوران اسارت قطعا به یكی از كتاب‌های شاخص دفاع مقدس تبدیل خواهدشد.» 
 
وی در ادامه توضیح داد:« آوردن یك عده نوجوان 15 ساله به كاخ صدام و واداشتن آنان به بیان اعترافاتی دروغین مبنی بر اجباری بودن اعزام رزمندگان نوجوان به جبهه‌های جنگ كه می‌توانست افكار عمومی جهانیان را در جهت خواسته‌های رژیم بعث عراق تغییر دهد، موضوعی است كه این كتاب را بی‌نظیر می‌كند.» 
 
یوسف زاده همچنین با اشاره به تفاوت این كتاب با مستند 14 قسمتی كه درباره بیست و سه نفر از شبكه سه سیما پخش شده‌بود گفت:« تفاوت كتاب اینست كه از دوران كودكی من آغاز می‌شود و به همین دلیل توضیحاتی درباره خاطرات خودم و روستایی كه درآن زندگی كردم را نیز شامل می‌شود. كتاب همچنین دارای بخشی از خاطرات برادر من كه در همان اردوگاه به شهادت رسید می باشد.» 
 
این نویسنده درباره اهمیت خودنوشت بودن این كتاب گفت:« اكثر كتاب‌های خاطرات ما توسط خود رزمندگان و آزادگان كه با آن خاطرات زندگی كرده‌اند نوشته نمی‌شوند. تدوین‌گران كتب خاطرات به ندرت می‌توانند واقعیت را آن‌طور كه بوده لمس كنند و روی كاغذ بیاورند.» 
 
یوسف‌زاده كه دارای 15 سال سابقه روزنامه‌نگاری است در توضیح ویژگی‌های ادبی اثر خود ادامه داد:« یكی از حُسن‌های كتاب آن بیست و سه نفر اینست كه خواننده با یك روایت داستانی مواجه است. من حتی در برخی قسمت‌های كتاب تعلیق ایجاد كردم كه برای خواننده جذاب شود.»/ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار