سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد

تلاش اساتید برای ارتقای سطح گفتمان سیاسی جامعه از طریق فضای دانشگاهی

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مسئولیت اصلی بسیج اساتید را مبتنی بر آرمان‌ها دانست و گفت: اساتید همواره سعی می‌کنند که از طریق فضای دانشگاهی سطح گفتمان سیاسی جامعه را به رشد و بالندگی برسانند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، حسن مرادي طي گفتگويي اظهار داشت:  مسئولیت اصلی بسیج اساتید مبتنی بر آرمان‌هاست؛ بنابراین اساتید همواره سعی می‌کنند که از طریق فضای دانشگاهی سطح گفتمان سیاسی جامعه را به رشد و بالندگی برسانند.

وی مهم‌ترین هدف سازمان بسیج اساتید را تربیت و مدیریت نیروهای سیاست‌گذار در حوزه‌های مختلف دولتی نظیر حوزه قوه مجریه و مقننه دانسیت و گفت: با توجه به این که علوم‌انسانی موجود وارداتی بوده و دارای آفت و امراض گوناگونی است، بنابراین حل مسایل جامعه از طریق برنامه‌های راهبردی در یک فرایند طولانی امکان‌پذیر است و این روند توسط بسیج اساتید اداره می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به تاسیس سازمان بسیج اساتید در سال 79 که در دانشگاه فردوسی مشهد و علم و صنعت تهران کلید خورد، تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید از یک و نیم سال پیش به صورت نظام‌مند فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داد و به طور جدی در قالب کارگروه‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهم دغدغه‌های رهبر انقلاب در مقوله دانشگاه‌های کشور گفت: جامعیت مسایل علمی، دغدغه‌های سیاسی، توجه به مسایل نخبگان علمی، حل معضلات اقتصادی، صنعت و.. از جمله مهمترین اهداف این سازمان است.

مردای خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن هر دولتی بسیج اساتید همواره به فعالیت خود ادامه داده است، اما برخی دولت‌ها به خاطر همراهی، به این حرکت رو به رشد سرعت داده و گاهی مانع نیز توسط برخی ایجاد شده است، اما کسی توان متوقف کردن آن را ندارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، بسیج ، اساتید ، آرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.