سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل شرکت دخانيات ايران:

کاهش مصرف داخلي، افزايش صادرات سيگار را در پي دارد/مصرف سرانه سيگار 65 ميليارد نخ

مديرعامل شرکت دخانيات ايران خبر از افزايش صدرصدي مصرف سيگار در کشور داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نجفيان مديرعامل شرکت دخانيات ايران با اعلام خبر بالا در جمع خبرنگاران گفت: علي رغم چاپ تصاوير بهداشتي بر روي بسته هاي سيگار توليد داخل، مصرف سيگار از 100 سال پيش تاکنون 100 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: هم اکنون مصرف سرانه سيگار 65 ميليارد نخ سيگاراست که اين رقم نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

وي با بيان اينکه 40ميليارد نخ سيگار توليد داخلي است اظهار داشت: در سال 91 هفتاد ميليارد نخ سيگار به کشور وارد شده است .همچنين
سال گذشته از طريق مرز کردستان 18 ميليارد نخ سيگار به صورت قاچاق وارد کشور شد.

نجفيان با بيان  اينکه 2500 ميليارد تومان قاچاق سيگار براي  کشور هزينه داشته است اظهار داشت: گردش مالي مصرف سرانه سيگار در کشور 4 هزار  و پانصد ميليارد تومان است .که 1500 ميليارد تومان آن از طريق توليد داخلي و واردات قانوني به گردش درمي آيد.

وي با اشاره به فروش 530 ميليارد توماني سيگار در سطح کشور گفت: در 5 ماهه نخست سال جاري ميزان فروش سيگار در کشور به 400 ميليارد تومان رسيده است.

وي با تاکيد بر قاچاق سيگار به کشور گفت: متاسفانه به خاطر قاچاق سيگار به کشور مصرف سيگار از 100 سال پيش تاکنون 100 درصد افزايش يافته است.

نجفيان با تاکيد بر کاهش مصرف سرانه سيگار در کشور و افزايش صادرات اين کالا از ايران گفت: تاکنون به کشورهاي لبنان، صادرات خوبي در بخش تنباکوي زرد طلايي داشتيم و قرار است صادرات گسترده اي نيز به عراق داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه 70 درصد از مواد اوليه توليد سيگار در کشور وارداتي است اظهار داشت: ايران از کشورهاي برزيل، تايلند، ترکيه و هندوستان مواد اوليه توليد سيگار را وارد مي کنند.

نجفيان همچنين ميزان سرانه مصرف سيگار در استان تهران را بالاتر از تمامي استان هاي کشور اعلام کرد و گفت: بعد از تهران، اصفهان رتبه دوم مصرف سيگار در کشور را دارد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: دخانیات ، مصرف ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.