همزمان با سفر یک روزه رئیس جمهور به استان گیلان 16 طرح صنعتی در بخش صنایع فلزی ، نساجی و سلولزی با حجم سرمایه گذاری 3 هزار و 360 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر امروز به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت بهنگام بهره برداری از این کارخانه ها گفت : خط تولید داروی ضد سرطان ، مجتمع فولاد سبز و تولید رنگ خودرو از مهمترین واحدهاییست که با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرده اند .

مسعود موحدی بهره برداری از بزرگترین طرح دخانیات کشور در گیلان را از مهمترین طرح های این سفر اعلام کرد و گفت : برای این پروژه بالغ بر 200 میلیون دلار اعتبار ارزی هزینه شده و با تولید 24 میلیارد نخ سیگار برای 400 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است .

وی با اشاره به بازار 330 میلیارد دلاری در جهان ،اشتغال 70 هزار نفرِی در تولید توتون و دخانیات و مصرف سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در کشور بر ضرورت احیاء کشت و صنعت دخانیات تاکید کرد و ارتقاء کیفیت ، ساماندهی مراکز عرضه ،توسعه مبارزه با واردات قاچاق ، فرهنگ سازی برای کاهش مصرف سیگار و صادرات سیگار تولیدی را از برنامه های آینده کشور اعلام کرد .

موحدی گفت : در حال حاضر یکهزار طرح صنعتی با 30 هزار میلیارد ریال اعتبار و ایجاد 22 هزار فرصت شغلی در گیلان در دست اجرا است که در سفر چهارم دولت به گیلان آماده بهره برداری می شود   ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.