سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا رژيم غذايي خوب، شما را کسل مي‌کند؟

اغلب افراد وقتي رژيم غذايي سالمي دارند خوشحال هستند اما اغلب پس از مدتي دچار نوعي بي‌انگيزه گي مي‌شوند و ممکن است رژيم غذايي خود را ديگر رعايت نکنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، يکي از دلايل خستگي و بي انگيزه‌گي افرادي که رژيم غذايي سالم دارند، عدم توانايي آنها براي خوردن غذا و يا ميان وعده در زمان‌هايي است که آنها زمان و مکان مناسب براي رعايت رژيم غذايي خود را ندارند، مثلا در سفر، کار و يا مهماني که در اين مواقع افراد يا مجبور به شکستن رژيم غذايي خود مي‌شوند و يا گرسنه مي‌مانند که باعث ضعيف و بيمار شده آنها در دراز مدت مي‌شود.

گفتني است: پرهيز از خوردن برخي از غذاها هم مي‌تواند سبب بروز خستگي روحي و افسردگي در افراد شود.

بررسي ها نشان مي دهند: برخي از غذاهاي سالم مانند سيب‌زميني و ماکاروني در صوتيکه به ميزان مناسب خورده شوند باعث چاقي مفرط در فرد نمي‌شوند و مصرف آنها در کنار رژيم غذايي مي‌تواند يک نوع تنوع به روحيه‌ي فرد بدهد.

در عين حال چيدمان اشتباه ميوه‌ها و سبزيجات بخصوص سبزيجات مي‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشي در فرد و در نتيجه بي‌انگيزگي او شود همينطور عدم مصرف  گوشت قرمز نيز مي‌تواند باعث ضعف عضلاني و کم خوني در فرد شود، به همين دليل پزشکان توصيه مي‌کنند تا افراد رژيم غذايي سالم خود هميشه تنوع ايجاد کنند تا مانع از بروز بي انگيز‌ه‌گي در انها شود./ح
برچسب ها: رژیم غذایی ، کسالت ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.