سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مصرف انرژي در بخش صنايع با عايق کاري سوله هاي صنعتي

اکثر سوله هاي صنعتي به طور صحيح براي جلوگيري از اتلاف انرژي عايق کاري نشده است و اين خود عامل افزايش مصرف انرژي در بخش صنعت مي شود.

مهندس احسان کريمي بخش کارشناس مصارف انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از دلايل مصرف بالاي انرژي در کشور لندن بودن آن است.

وي با اشاره به اينکه بيشترين مصرف انرژي در بخش صنايع است گفت: در بخش صنايع مقداري از انرژي صرف تهويه مطبوع مي شود که در کشور ما بيشتر بحث گرمايش مطرح است وبخش ديگر صرف دستگاههاي صنعتي مي شود.

کريمي بخش افزود: با استفاده از تکنولوژي جديد، شاهد کاهش مصرف انرژي خواهيم بود.

اين کارشناس مصرف انرژي تصريح کرد: اکثر سوله هاي صنعتي به طور صحيح براي جلوگيري از اتلاف انرژي عايق کاري نشده است و کارفرما نيز حاضر به پرداخت هزينه مجدد جهت عايق کاري نيست و اين خود عاملي بر افزايش مصرف انرژي مي شود.

وي خاطرنشان کرد: با تعيين استانداردي براي ساختمان هاي صنعتي که کارفرما را موظف به رعايت آن در ساخت سوله و کارگاههاي صنعتي کند و در صورت عدم رعايت اين استاندارد اجازه بهره برداري به کارفرما داره شود يک راهکار مناسب براي جلوگيري از اتلاف انرژي در بخش صنعت خواهد بود.

کريمي بخش در پايان افزود: قبل از توجه به استفاده از تکنولوژي سيستم هاي گرمايش و سرمايش بايد به ساختمان هاي صنعتي و کارگاه ها و سوله ها توجه کرده و چرا که با عايق کاري صحيح و جلوگيري از اتلاف انرژي براي مصرف انرژي کم کار فرما مي تواند از دستگاههايي با تکنولوژي جديد براي کاهش مصرف انرژي استفاده کند و اين باعث مي شود که مصرف انرژي در بخش صنعت کاهش چشمگيري داشته باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سوله ، انرژی ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.