سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه؛

اعطای مجوز به تاسیس شرکت‌های کوچک اشتباه است

دادن صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های کوچک تنها به منظور ایجاد شغل آن هم به صورت موقت، کاملا غیرعلمی است.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه شرکت‌های کوچک در صورت حمایت‌ مالی می‌توانند در تولیدات موفق عمل کنند، اظهار داشت: به طور مثال تعدادی از شرکت‌ها با 5 تا 250 پرسنل در شهرک‌های صنعتی دایر شده‌اند که به دلیل عدم حمایت و ارائه برنامه علمی، جهت تولیدات، نتوانسته‌اند در مدت زمان طولانی به فعالیت خود ادامه دهند.  
 
وی بنگاه‌های زودبازده را نمونه‌ای از این شرکت‌های کوچک عنوان کرد و افزود: تجربه‌های اخیر در این زمینه نشان داده که هر چه تعداد کارمندان کم باشد، تولیدات نیز محدود خواهد شد.  
 
طاهری ادامه داد: آنچه که هم‌اکنون برای تولید دارای اهمیت است داشتن برنامه‌ریزی مدون جهت خط تولید برمبنای نیازهای واقعی جامعه است، نه اینکه خط تولید تنها براساس سوددهی تاسیس شود.  
 
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی برای صدور مجوز به تاسیس این گونه شرکت‌ها باید براساس یک برنامه مدون صورت بگیرد تصریح کرد: هم‌اکنون گرایش شرکت‌های کوچک به سمت تولید مواد سودده است که این مسئله موجب بروز مشکل و در نهایت ایجاد بازار سوداگری می‌شود.  
 
این کارشناس اقتصادی به جمع‌آوری واحدهای تولیدی غیرضروری اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری این واحدها و تبدیل آنها به واحدهای سودده تولیدی با تخصص می‌تواند کمک شایانی به رفع نیازهای جامعه نماید.  
 
وی افزود: اقدام دیگر در این راستا، ایجاد مکانیزم قوی جهت عرضه یک نوع محصول است، زیرا ما شاهد فروش محصولاتی از انواع مختلف در یک بخش عرضه‌کننده هستیم.  
 
طاهری با بیان اینکه به منظور ایجاد شغل نباید مجوز تاسیس این گونه شرکت‌ها را صادر کرد، افزود: هم‌اکنون بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور به خصوص مراکز صنعتی رو به رکود هستند و این مسئله به دلیل عدم درجه‌بندی مشاغل و ورود تولیدکنندگان و یا واردکنندگان غیرمتخصص است که تنها به فکر سوددهی خود هستند.  
 
طاهری با اشاره به اینکه این واحدها تنها یک نوع اشتغال‌زایی موقت ایجاد می‌کنند، اذعان داشت: برخی از این شرکت‌ها تنها به دلیل اخذ وام اقدام به تاسیس و جذب کارمند می‌کنند و پس از یک دوره بدون بازدهی به بهانه ورشکستگی از بازپرداخت وام مکانیزه کناره می‌گیرند.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: طاهری ، تولید ، شهرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.