"مسئول بسيج علمي کشور" گفت: مطالبات مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد در مقوله پيشرفت‌هاي علمي و تاکيد ايشان بر اين موضوع از ديدگاه نخبگان بسيار جذاب و سنجيده است.

محمود تولايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به ديدار هر ساله مقام معظم رهبري با نخبگان در ماه مبارک رمضان  اظهار داشت: در اين ديدار بيش از 1000 نفر از اساتيد با تخصص‌هاي مختلف، به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در ارتباط با موضوعات مطرح در کشور مي‌پردازند.
 
وي با تاکيد بر بيانات مقام معظم رهبري در ارتباط با گفتمان علم و پيشرفت علمي در کشور تصريح کرد: مقام معظم رهبري ضمن هشدار به تخصيص فعاليت دانشگاها به موضوعات بوچ و بي‌اساس توليد مقالات و سرعت رشد علمي را در کشور مطلوب اما فرمودند که علم بايد در اختيار مسائل کشور قرار بگيرد که اين موضوع  بيشتر توجه مسئولين را طلب مي‌کند.
 
اين استاد دانشگاه فرمايش مقام معظم رهبري را مبني بر رقابت سالم دانشگاه‌ها براي خلق فناوري‌هاي علمي و نوآوري را بسيار با اهمييت خواند و افزود: اين بيان ايشان خط مشي دانشگاهيان را براي رسيدن به ارتقاي علمي کاملا مشخص مي‌کند.
 
اين کارشناس اقتصادي با تاکيد بر بيانات مقام معظم رهبري مبني بر رتبه بندي دانشگاه‌ها و ارتقاء رتبه‌‌هاي پايين برخي از دانشگاه‌ها بيان داشت: با توجه به حرکت جهاد علمي که در اين 12 سال شروع شده هنوز هم در بسياري از دانشگاه‌ها عقب ماندگي‌هاي مزمني وجود دارد که بايد استادان و دانشجويان با همت و همکگاري يکديگر آن را جبران کنند.
 
مسئول بسيج علمي کشور با بيان احساسات خود از ديدار با مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: ديدار با مقام اول کشور و رهبري بزرگ و فرزانه افتخاري با ارزش براي تمامي استادان و نخبگان است که مي‌توانند در اين ديدار تمام نظرات و ديدگاه‌هاي خود را بيان کنند و هميشه در اين ديدارها مقام معظم رهبري بر پيشرفت‌هاي علمي تاکيد و مطالبه مي کنند که اين از ديدگاه نخبگان بسيار جذاب وسنجيده است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار