سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولید المعلم در مصاحبه با "ایندیپندنت"؛

آمریکا سوریه را هدف مقابله با نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه کرده است

ولید المعلم وزیر امورخارجه سوریه نسبت به اقدامات کشورهای غربی در راستای کاهش روابط این کشور با ایران انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:"ولید المعلم" وزیر امورخارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه "ایندیپندنت" اظهار داشت:ایالات متحده بازیگر اصلی در تحریک پیکارجویان برای مقابله با نظام سوریه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایالات متحده بازیگر اصلی بر ضد سوریه است افزود:دیگر کشورها وگروه ها تجهیزات این کشور علیه سوریه به شمار می روند.

وزیر امورخارجه سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه هیئت های غربی از آغاز بحران سوریه به ما ابلاغ کردند که روابط سوریه با ایران،حزب الله وحماس عناصر اصلی در پشت پرده بحران است افزود:با این وجود هیچ کسی به ما نمی گوید چرا رابطه سوریه با ایران را ممنوع می شمارند در حالیکه بیشتر کشورهای خلیج فارس با ایران روابط مستحکمی دارند.

"ولید المعلم" همچنین اظهار داشت:آمریکایی ها سوریه را هدف مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه کرده اند وبا بزرگنمایی در خصوص قدرت هسته ای ایران به فروش سلاح به کشورهای خلیج فارس می پردازند.

وی همچنین ادامه داد:اندیشکده بروکینگز در گزارشی طی روزهای اخیر خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرد اگر به دنبال جلوگیری از اقدامات ایران هستید باید نخست از سوریه آغاز کنید.

"ولید المعلم" وزیر امورخارجه سوریه در پایان مصاحبه خود با "روزنامه ایندیپندنت" با بیان اینکه ایالات متحده با حمایت از  پیکارجویان مخالف از طریق کمک تجهیزاتی به اقدامات ضد سوری دست می زند اضافه کرد:مسئولیت نظام سوریه حمایت از شهروندان این کشور بوده واستفاده سلاح شیمیایی از سوی دولت بی پایه واساس است.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.