انگليس اعلام کرد مجوز صادرات تجهيزات مورد استفاده پليس و ارتش مصر را به علت نگرانيها در خصوص احتمال استفاده از اين تجهيزات بر ضد معترضان، باطل مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوي وزارت بازرگاني انگليس در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد اين مجوزها مربوط به قطعات خودروهاي نفربر زرهي و مسلسل‌ها و همچنين تجهيزات راديويي و ارتباطي از جمله براي تانک‌ها است.

وينس کيبل معاون وزير بازرگاني انگليس در بيانيه اي اعلام کرد: ما عميقا نگران اوضاع مصر و رويدادهايي هستيم که به مرگ معترضان منجر شده است.

وي افزود: دولت، مسئوليت‌هاي صادراتي خود را بسيار جدي مي گيرد و يکي از دقيق‌ترين رژيم‌هاي کنترل صادرات تسليحات را در جهان اجرا مي کند.

وي گفت: به رغم اينکه ما گزارشي در خصوص استفاده از تجهيزات انگليسي در ناآراميهاي مصر دريافت نکرده ايم ولي تصميم گرفته ايم پنج مجوز را باطل کنيم.

کيبل اعلام کرد انگليس سياستي قديمي در خصوص خودداري از صادرات کالاهاي مورد استفاده براي سرکوب داخلي دارد.

گزارش کميته‌هاي پارلمان انگليس در زمينه کنترل صادرات تسليحات که روز چهارشنبه منتشر شد، پرسش‌هايي در خصوص 134 مجوز صادراتي که در حال حاضر براي مصر تاييد شده و ارزش آن 59 ميليون پوند (90 ميليون دلار) است، به وجود آورد.

برچسب ها: انگلیس ، صادرات ، اسلحه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار