طرفداران و مخالفان مرسي پس از نماز جمعه امروز با هم درگير شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: طرفداران محمد مرسی و نیروهای انقلابی مصر پس از نماز جمعه در دانشگاه الازهر به شدت با هم درگیر شدند.

طرفداران جماعت اخوان المسلمین و نیروهای اسلامی مصر با برگزاری تجمع در میدان رابعه العدویه شهر قاهره بر مخالفت با کودتای نظامی ارتش علیه دولت قانونی محمد مرسی و بازگشت وی به قدرت تاکید کردند.

عضو جوانان حزب آزادی و عدالت مصر گفت: تجمع ما در این میدان برای بازگشت محمد مرسی به قدرت و علیه کودتای نظامی است. انقلاب ما علیه نظامیان است. ملت مصر خواهان لغو شدن حکومت نظامیان در این کشور است. ملت مصر در میدان رابعه العدویه، نهضت و دیگر خیابان ها عبدالفتاح السیسی خیانتکار را محکوم می کند و خواهان کناره گیری وی از قدرت است. باید حکومت نظامیان سرنگون شود. فرماندهان ارتش تروریست هستند. این فرماندهان بودند که با حمایت از اراذل و اوباش رژیم مبارک و حزب منحله ملی به انقلابیون حمله کردند و در حوادث متعدد این انقلابیون را به شهادت رساندند. نظامیان خواهان حکومت دموکراتیک در مصر نیستند. ما این دولت کودتا را که مزدور اسرائیل است به رسمیت نمی شناسیم.

عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر گفت: باید حکومت نظامیان در مصر سرنگون شود. ملت مصر با ادامه تظاهرات مسالمت آمیز خود اولین ملتی است که کودتای نظامی را به شکست خواهد کشاند البته این انقلاب شکست خورده و به کودتاچیان بازگشت کرده است. هر کودتایی برای موفقیت به سه مسئله شامل غصب دولت و قدرت، سرکوب کردن رسانه ها و ترس ملت از کودتاچیان نیاز دارد. کودتاچیان در این سه مورد به یاری خداوند و مقاومت رئیس جمهور مرسی شکست خوردند. در سه هفته گذشته فشارهای شدیدی بر وی وارد و از خانواده اش دور کردند ولی وی تاکید می کند جان و مال خود را در راه دفاع از حقوق ملت و قانون می دهد.

 وی هرگز از ریاست جمهوری چشم پوشی نخواهد کرد چرا که نمی پذیرد کودتاچیان غاصب این قدرت باشند. همه اقدامات کودتاچیان غیر قانونی است. عبدالفتاح السیسی خیانتکار، قدرت را به فردی ناشایست داده است. انقلابیون دوست دارند رسانه های مردم را سرکوب کنند. در اولین ساعات کودتای خود همه شبکه های تلویزیونی طرفدار مرسی را بستند و این مسئله بیانگر آن است که این کودتا از قبل طراحی شده بود. کودتاچیان قبل از حوادث سی ام ژوئن تانک های خود را در نزدیکی شبکه های مختلف تلویزیونی مستقر کردند تا زمان کودتا فرا برسد و در نهایت شماری از این شبکه های تلویزیونی را بستند.

 اما این سیاست کودتاچیان نیز شکست خورد و شبکه های تلویزیونی اخبار انقلاب را منتشر می کنند. سومین شکست شدید السیسی در مسئله ایجاد ترس در میان مردم بوده است. وی هرگز نتوانست با کودتای خود ملت را بترساند به طوری که مصری ها از اولین روز کودتا علیه وی تظاهرات کرده اند و به این تظاهرات ادامه می دهند. نیروهای وی مصری ها را به هنگام ادای نماز صبح، عصر و عشا به شهادت رساندند. السیسی شکست خورده ترین کودتا در طول تاریخ را فرماندهی کرده است.
برچسب ها: طرفداران ، مخالفان ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار