تحلیلگر مسایل سیاسی در قاهره، از تلاش جماعت اخوان المسلمین برای ایجاد گروهی شبیه ارتش آزاد سوریه در مصر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; عاطف النجمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، درباره ادامه ناامنی ها در منطقه سینای مصر گفت: به نظر من ارتش مصر توانایی پایان دادن به این ناامنی ها را دارد، هر چند که این کار آسان نیست و به زمان نیاز دارد. به ویژه که این مسئله به گرفتن موافقت طرف اسرائیلی برای ارسال تجهیزات و نیروی جدید به مناطق مرزی مصر با این رژیم بستگی دارد. مسئله دیگر، نقش جنبش حماس و دیگر گروههای اسلام خواه فلسطینی موجود در نوار غزه در شبه جزیره سیناست. تونل ها در مرز نوار غزه، تردد بین دو منطقه را آسان کرده است. اعمال فشار بر جنبش حماس به منظور همکاری با ارتش مصر برای برقراری امنیت در منطقه سینا دشوار است. اما در نهایت ارتش مصر در پاکسازی سینا موفق خواهد شد. 

النجمی درباره ادامه تظاهرات طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر افزود: مردم مصر باید با ادامه تظاهرات خود از آنچه در سی ام ژوئن رخ داد حمایت کنند و مانع از تاثیر فشارهای خارجی بر ارتش شوند. ارتش نباید با گروههای سلفی جهادی یا اخوان المسلمین درگیری مسلحانه داشته باشد. تظاهرات این گروهها به شیوه کنونی تاثیری بر نقشه سیاسی مصر نخواهد داشت. بیشتر مردم مصر از آنچه در سی ام ژوئن رخ داد حمایت می کنند و به همین علت اخوان المسلمین به خواسته های خود نخواهند رسید. 

وی درباره هشدار عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر در مورد تلاش عده ای برای ایجاد آشوب در این کشور خاطر نشان کرد: بدون شک منظور عدلی منصور گروههای اسلامی است که برای ایجاد شکاف در بین نیروهای مسلح مصر تلاش می کنند. آنها می خواهند گروهی موسوم به ارتش آزاد در مصر مانند سوریه تشکیل دهند. جنبش اخوان المسلمین به این منظور قصد دارد با پوشاندن لباس نیروهای مسلح بر تن طرفداران خود، آنها را نظامیان جدا شده از ارتش جلوه دهد. مسایل داخلی مصر از بیست و پنجم ژانویه سال 2011 تاکنون ابعاد بین المللی به خود گرفته است. بعضی کشورهای خارجی در بحران مصر دخالت می کنند. اما به نظر من آنچه در سی ام ژوئن رخ داد به هیچ وجه تحت تاثیر عوامل خارجی نبود. 



برچسب ها: تاسیس ، مصر ، توسط ، اخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار