سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

ضرورت انتشار نام مفسدين اقتصادي در قانون جديد مجازات اسلامي

يك حقوقدان لزوم انتشار احكام قطعي افراد محارب، مفسد في‌الارض را يكي از موارد مهم قانون جديد مجازات اسلامي دانست و گفت: افشاي نام و احكام مفسدان اقتصادي نقش مهمي در پیشگیری و مبارزه با فساد ایفا می‌کند.

"عباس رستمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با قانون جديد مجازات اسلامي و بحث جرائم اقتصادي اظهار داشت: تعیین مصادیق مجازات‌های تکمیلی و نظام‌مند شدن آن‌ها و تغییر تعریف شروع به جرم از موارد مهم تغییر یافته در قانون مجازات اسلامی جديد است.

وي ادامه داد: در این قانون جرائم اقتصادی که قبلا تعریف نشده بود و موارد کیفری در مورد آن‌ها اجرا نمی‌شد لحاظ شده و مورد دقت نظر قرار گرفته است.

اين وكيل دادگستري از موارد مهم قانون مجازات اسلامی جدید، لزوم انتشار احکام قطعی افراد محارب‌، مفسدان فی‌الارض و مفسدان اقتصادی در رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیر‌الانتشار دانست و گفت: این امر نقش بسيار گسترده‌اي در موضوع پیشگیری و مبارزه با فساد و به ویژه مفاسد اقتصادی ایفا می‌کند.

رستمي با اشاره به بلامانع بودن انتشار نام محاربان و مفسدان فی‌الارض‌، مجرمان جرائم تعزیری درجه یک تا چهار‌، مجرمان جرائم اقتصادی بیشتر از یک میلیارد ریال‌،‌ تصريح كرد: جرائم اقتصادی بیشتر از یک میلیارد ریال شامل‌، کلاهبرداری‌، اختلاس‌، ارتشاء‌، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی‌، تبانی‌ و پولشویی می‌شود.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات‌ دولتی‌، اخذ پورسانت در معاملات خارجی‌، تعدیات ماموران دولتی نسبت به دولت، جرائم گمرکی‌، قاچاق کالا و ارز‌، تصرف غیر‌قانونی در اموال دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور‌ ‌از دیگر مواردی هستند که چنانچه میزان جرم بیش از یک میلیارد ریال باشد‌، انتشار اسامی مجرمان در نشریات اجباری است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.