هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور 13 تا 14 تیر ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور 13 و 14 تیر ماه 92 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

 تعداد 234 المپیاد متمرکز و از طریق کارشناسی ارشد و تعداد 557 نفر از طریق قطب های هشت گانه در رشته های زبان و ادبیات فارسی ،الهیات، علوم اقتصادی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی(زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی به رقابت می پردازند.

وی گفت: سوالات حقوق در درس جزای عمومی بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 طرح شده و پاسخنامه باید طبق قانون ارائه شود.

همچنین آزمون شیمی آلی (1) و (2) و (3) که در ساعت 10 تا 11:30 دقیقه صبح جمعه 14 تیر برگزار می شود به زبان انگلیسی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد متمرکز این گونه است که 15 نفر اول کارشناسی  ارشد ، در رشته های المپیاد بدون احتساب معدل در نظر گرفته می شوند، در المپیاد غیر متمرکز از هر قطب یک تیم 5 نفره در صورتیکه دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطبی را دارا باشند به مرحله نهایی راه می یابند.

 تعداد 791 نفر از  دانشجویان ممتاز در 33 دانشگاه دولتی و همچنین از دانشگاه آزاد و پیام نور هم شرکت دارند./ع2
برچسب ها: المپیاد ، دانشجو ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار