سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سياست مبهم آمريکا در قبال القاعده

آمريکا سياستي مبهم در قبال سازمان القاعده در پيش گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ اقدام آمريکا به اشغال عراق، درهاي اين کشور را به روي سازمان القاعده گشود و اکنون اوباما به همراه قطر و عربستان درهاي سوريه را به روي سازمان القاعده عراق با عنوان «جبهه النصره» باز کرده اند. ترزا اسپنترووا نويسنده چک در مقاله اي با اعلام اين مسئله افزود: مخالفان خارج نشين سوريه هيچ تاثير قابل توجهي بر تحولات در داخل اين کشور ندارند به همين علت مخالفت آنها با گفتگو با دولت سوريه اهميتي ندارد. همچنين اين مخالفان با يک اشاره مي توانند به سرعت موضع خود را تغيير دهند.
اسپنترووا افزود قدرت اصلي تروريست ها در سوريه متشکل از تندروهايي است که به طور آشکار به القاعده اعلام وفاداري مي کنند از اين رو نمي توان انتظار داشت که اين تندروها حاضر به قبول برگزاري کنفرانس صلح درباره سوريه شوند زيرا هدف آنها تشکيل حکومت خلافت است. 

اين نويسنده چک افزود، قطر و عربستان با همه توان خود به مسلح کردن گروه هاي تندرو در سوريه ادامه مي دهند اين مسئله موجب ابهام در سياست دولت اوباما شده است. وي موضع گيري اخير در ديدار لاوروف و کري در مسکو را عاقلانه توصيف کرد.

شايان ذکر است وزيران امور خارجه روسيه و آمريکا در ديدار اخير خود درباره حفظ امنيت و يکپارچگي سوريه و برگزاري کنفرانسي بين المللي در اواخر اين ماه به منظور يافتن راه حلي سياسي براي بحران در سوريه توافق کردند.

برچسب ها: القاعده ، آمریکا ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.