وزير دارائي افغانستان در نشست مجلس اين کشور اسامي تعدادي از نمايندگان پارلمان را که به فساد مالي متهم هستند معرفي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ عمر زخيلوال وزير دارائي افغانستان از تلاش هايي که براي استيضاح وي به اتهام سوء استفاده مالي و پارتي بازي صورت مي گيرد انتقاد کرد. وي برخي از نمايندگان پرنفوذ پارلمان را به دست  داشتن در قاچاق نوشيدني هاي الکلي، سوخت و خودرو متهم کرد. سخنان وزير دارائي افغانستان واکنش هايي زيادي را در ميان نمايندگان مجلس به همراه داشت. برخي از نمايندگان ضمن استقبال از اين سخنان، از وي حمايت کردند و برخي ديگر در اعتراض به اتهامات وارده شده در صحن مجلس سر و صدا کردند. 

نعيم لعلايي نماينده استان جنوبي قندهار از جمله افرادي بود که در اعتراض به اين سخنان در مجلس داد و فرياد به راه انداخت. وزير دارائي افغانستان در سخنان خود گفت لعلايي تلاش کرده است دو هزار دستگاه خودرو را به صورت غيرقانوني وارد کشور کند. 

زخيلوال افزود‌:اين نماينده مجلس هر زمان از سفر به کشورهاي خارج باز مي گردد مقادير زيادي نوشيدني هاي الکلي وارد کشور مي کند. وي روز گذشته با يکي از مقامات گمرک تماس گرفت و وي را به مرگ تهديد کرد.
 
زخيلوال همچنين ظهير قدير نماينده پرنفوذ استان ننگرهار را به دست داشتن در پرونده قاچاق آرد از پاکستان به ارزش صدها ميليون دلار متهم کرد. زخيلوال که تحصيلکرده کانادا است به عنوان چهره اي طرفدار غرب و آمريکا در نظر گرفته مي شود. وزير دارائي افغانستان برخي ديگر از نمايندگان را به تلاش براي دستيابي به قراردادهاي پرسود خارجي و خانه هاي رايگان متهم کرد. 

برچسب ها: فساد ، پارلمان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار