سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

ایران سد بزرگ جهان اسلام در مقابل غرب است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:‌ جنگ داخلی در سوریه و مداخله رژیم غاصب صهیونیستی در این کشور موجب شده تا ایران یک بار دیگر بزرگی خود را به رخ دشمنان بكشد.

"مصطفی قوام" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه پرونده هسته‌ای ایران با بحران سوریه مرتبط است گفت: غرب به سرکردگی آمریکا با استفاده از سردادن شعارهايي نظير دفاع از حقوق بشر به دنبال گرفتن امتیازگيري به نفع رژيم جعلي صهيونيستي است.

وي ادامه داد: آمريکا قصد دارد تا با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به استفاده از سلاح اتمي و نقض حقوق بشر بهانه‌ای براي عدم مذاکره و سهم‌خواهي در بحران سوريه داشته باشد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: برخي بر این باورند که مسئله هسته‌ای ایران با سوریه ارتباط دارد اما طرح چنين موضوعي  از سوي غرب و لابی صهیونیستی نوعي حماقت محسوب مي‌شود؛ چراکه غرب  می‌کوشد با مطرح کردن اين مسئله جمهوری اسلامی ایران را متهم به جنگ در سوریه کند.  
   
قوام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست‌های دیپلمات‌های ايران در عرصه سیاست خارجی پس از روی کار آمدن دولت جدید بايد چگونه باشد؟‌‌ اظهار داشت:‌ پس از انقلاب اسلامی جمهوري اسلامي ایران همواره با به کارگيري سیاست‌های راهبردی بین‌المللی و خارجی در منطقه گام برداشته اما در نحوه اجرای آن با اختلاف‌‌نظرهایی رو به رو بوده است.  
 
اين کارشناس سياست خارجي در پایان با تاکيد بر اينکه سياست‌هاي کلي هر کشور در چارچوب قانون اساسي آن دولت بيان شده است، خاطر نشان کرد: در متن قانون اساسي کشورمان برخورداري از فناوری صلح‌آميز هسته‌ای حق مسلم همه ايرانيان بوده، بنابراين غرب نمي‌تواند ما را از داشتن اين حق قانوني‌ محروم کند.

 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: ایران ، سوریه ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.