يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه غرب با تصور ايران‌هراسي به "رزمايش نظامي مين‌روبي" اقدام کرده است، گفت: نگراني‌هاي آمريکا مبني بر هدايت معادلات منطقه از جمله بيداري اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران اين کشور را به برگزاري اين رزمايش نظامي وادار کرده است.

"حسين کنعاني مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رزمايش نظامي آمريکا و متحدانش در آب‌‌هاي خليج فارس، گفت: گسترش موج عظيم بيداري اسلامي و  همچنين تحولات شکل گرفته در منطقه موجب شده تا آمريکا پايگاه‌هايش را يکي پس از ديگري در حاشيه خليج فارس از دست دهد.

وي در ادامه افزود: شکست غرب و کشورهاي مرتجع عربي منطقه همچون عربستان و قطر در براندازي نظام بشار اسد موجب هراس اين محور عربي، غربي در خاورميانه شده است.

کنعاني مقدم با اشاره به نگراني‌هاي آمريکا مبني بر  هدايت معادلات منطقه از جمله بيداري اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران، تصريح کرد: رزمايش مشترک آمريکا و متحدانش در منطقه تنها به منظور تقويت روحيه کشورهاي مرتجع عرب و ديگر کشورهاي غربي انجام گرفته است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد بر اينکه حاميان منطقه‌اي آمريکا خواستار سلطه‌گري اين کشور بر خاورميانه هستند، خاطر نشان کرد: اين رزمايش بيشتر جنبه نمايشي داشته و  براي تحکيم بخشيدن وضعيت اين کشورها در منطقه صورت گرفته است.

گفتني است "رزمایش بین‌المللی مین‌روبی"  با حضور 41 کشور، از سه‌شنبه 17 ارديبهشت آغاز شده و تا 25 روز طول مي‌کشد؛ همچنين مین‌روبی و محافظت از بنادر و زیرساخت‌های انتقال انرژی در خلیج فارس از اهداف این مانور اعلام شده است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار