سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصصان ایرانی می توانند در رویدادهای بین المللی اعتمادسازی کنند

دبیر انجمن مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: پرورش و جذب نیروی کارآمد و متخصص باید در کنار تامین رضایت، نگاهداشت و صیانت از آنها به کارگرفته شود وگرنه کشورها و شرکت های خارجی، سرمایه ای را که نیم قرن برای آن تلاش و هزینه شده است، به سادگی به دست خواهند آورد.

منصور معظمی؛ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: حفظ و صیانت از نیروهای متخصص صنعت پتروشیمی در شرایط کنونی یکی از مهمترین وظیفه های ما است. خوشبختانه در دانشگاه های کشور برای پرورش نیروهای متخصص و کارآمد تلاش شده است تا توان تخصصی ما متناسب با دانش و فناوری روز دنیا افزایش یابد، از این رو شرکت های نفتی و پتروشیمی بزرگ دنیا برای جذب متخصصان ایرانی تلاش  و برنامه ریزی دارند.

وی تاکید کرد: پرورش و جذب نیروی کارآمد و متخصص باید در کنار تامین رضایت، نگاهداشت و صیانت از آنها به کارگرفته شود وگرنه  کشورها و شرکت های خارجی، سرمایه ای را که نیم قرن برای آن تلاش و هزینه شده است، به سادگی به دست خواهند آورد.

معظمی  تصریح کرد: در شرایطی هستیم که می توانیم نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی در صنعت نفت و پتروشیمی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم که کند شدن طرح های توسعه و رکود بازار اشتغال، سبب از دست رفتن دائمی نیروهای متخصص کشور شود، بلکه باید برای حفظ و کارآمدی آن برنامه ریزی داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، در خصوص برگزاری رویدادIPF  در ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی ما بیش از هر چیز به شناخت درست و اعتماد سرمایه گذاران نسبت به فضای کسب و کار در کشورمان نیاز داریم و این رویدادها فرصتی برای خلق این شناخت و اعتماد است.
 
به اعتقاد معظمی حضور نمایندگان علمی و اجرایی شرکت های خارجی در جمع مدیران و متخصصان توانمند ایرانی در  رویدادهایی نظیر IPF فرصت تبادل تجربه و اعتمادسازی متقابل را فراهم می کند. 

دبیر انجمن مهندسین پلیمر و پتروشیمی ایران، در خصوص نقش انجمن ها و نهادهای صنفی و تخصصی در زمینه صیانت از نیروهای متخصص صنعت گفت: تشکل ها اصولا وظایف نرم افزاری دارند و به افزایش همگرایی یا دانش اعضای خود کمک می کنند، اما نقش دولت در این زمینه خیلی مهمتر است./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.