سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوشتري در نطق ميان دستور؛

به احمدي‌نژاد توصيه مي‌كنم بدون حاشيه زمينه انتقال دولت آينده را فراهم كند

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: به آقای احمدی‌نژاد که در ماه‌های پایانی عمر قانونی دولت دهم با طرح استراتژی پایان خوب و تمرکز روی کارهای عقب‌مانده، بدون ایجاد حواشی‌، همان طور که آرام و بدون حاشیه دولت هشتم را تحویل گرفتند، زمینه‌ انتقال آرام و منطقی را به رئیس جمهور بعدی فراهم آورد و خروجی صادقانه از میدان خدمت را در حافظه تاریخی مردم ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "هادی شوشتری" نماینده قوچان و فاروج در نطق میان دستور خود در صحن علني چهارشنبه (18 اردیبهشت‌ماه) گفت: امروز در آستانه ورود به یکی از مقاطع مهم حیات سیاسی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، یعنی انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم كه بر اساس قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است و راهبرد کلی نظام، بر اساس تدابیر معظم‌له و مشارکت حداکثری شهروندان در فرآیند انتخابات است.

وی افزود: همه جریان‌های سياسي و نحله‌های فکری مندرج در چارچوب نظام و قانون اساسی و همه کسانی که دل در گرو نظام، مردم، انقلاب و توسعه ایران اسلامی دارند باید با توجه به نزدیک شدن انتخابات پیشرو حضوری فراگیر و مشارکتی حداکثری داشته باشند.

شوشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات تصریح کرد: انتخابات متعلق به همه جریان‌های سیاسی و حق و وظیفه همه آحاد مردم است که باید در تحقق آن تکلیف سیاسی، دینی، تاریخی و اجتماعی داشته باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: به آقای احمدی‌نژاد و هیئت وزیران توصیه می‌کنم که در ماه‌های پایانی عمر قانونی دولت دهم با طرح استراتژی پایان خوب و تمرکز روی کارهای عقب‌مانده، بدون ایجاد حواشی‌، همان طور که آرام و بدون حاشیه دولت هشتم را تحویل گرفتند، زمینه‌ انتقال آرام و منطقی را به رئیس جمهور بعدی فراهم آورد و خروجی صادقانه از میدان خدمت را در حافظه تاریخی مردم ترسیم کند و قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به او سپرده است را همچون امینی پارسا، فداکار و نگاه‌دار، آن را به منتخب پس از خود بسپارد.

وی افزود: نویسندگان و تدوین‌کنندگان قانون اساسی با اقتباس از آموزه‌های وحیانی و اختصاص یک فصل از قانون اساسی جایگاه شایسته‌ای را برای شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته‌اند، انتخابات شهر و روستا فراگیرترین انتخابات کشور بوده که از نقاط صفر مرزی و از روستاهای دوردست تا مراکز شهرها و استان‌ها و تا قلب پایتخت را در بر می‌گیرد. که این خود سند افتخاری برای ایران در واگذاری اداره عمومی مناطق به مردم است.

شوشتری با تاکید بر اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارتی باید در فرایند تشخیص صلاحیت به قانون اساسی عمل کنند تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها هیئت‌های اجرایی و نظارت از اعمال سلایق شخصی به جز انگیزه مقدس خودداری نموده و نباید فراتر و فروتر از قانون عمل کند تا در پایان شاهد جشن ملی و حماسه سیاسی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: تمامی کاندیداها و گزینه‌هایی که توفیق حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را پیدا می‌کنند چه به عنوان رجال مذهبی و چه به عنوان افرادی که متصف به سمت مدیر و مدبر و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی هستند انتظار می‌رود در فرایند رقابت‌ها، مناظرات و گفتگوها تقوای سیاسی را رعایت نمایند و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی خود را تشریح نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت اظهار داشت: کاندیداها باید ملاحظات و استانداردهای امنیتی، ملی را رعایت کنند که در این زمینه اصل نهم قانون اساسی تابلوی راهنمایی برای کاندیداهای انتخاباتی است چرا که بیان می‌دارد آزادی و استقلال، وحدت و تمامی ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیر است و هیچ فرد دیگری حق ندارد به نام آزادی و استقلال خدشه‌ای به استقلال و تمامیت ارضی ایران وارد نماید.

نماینده قوچان و فاروج در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخاباتی خود تذکراتی به مسئولین اجرایی کشور داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شوشتری ، شهر ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.