سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست عفو بين الملل براي آزادي نويسنده فلسطيني

عفو بين الملل خواستار آزادي نويسنده فلسطيني از زندان رژيم اسرائيل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عفو بين الملل خواستار آزادي فوري احمد قطامش از زندان شده است. عفو بين الملل گفته است اين نويسنده 63 ساله فقط براي اينکه نظرات سياسي به دور از خشونتش را ابراز کرده بازداشت شده است. در حال حاضر صد و شصت فلسطيني در زندانهاي رژيم اسرائيل بدون گذراندن مراحل دادگاهي بسر مي برند.

 قطامش نويسنده و يک شخصيت دانشگاهي است که بيشتر با مسائل سياسي و فرهنگي سر و کار دارد و براي پايان يافتن درگيريها از طرح تشکيل کشور مستقل فلسطين حمايت مي کند.آژانس امنيتي اسرائيل بر اين باور است که قطامش در فعاليتهاي تروريستي عليه امنيت رژيم اسرائيل دخالت داشته است. اما قطامش مي گويد که در چهارده سال گذشته هيچ ارتباطي با جبهه آزاديبخش فلسطين نداشته است.

 همسر احمد قطامش به عفو بين الملل گفته است اگر همسرش به سه سال زندان محکوم مي شد شرايط براي آنها آسان تر بود. عفو بين الملل اعلام کرده است بازداشت و زنداني کردن افراد بدون محاکمه و گذراندن مراحل دادگاهي فرد و خانواده اش را در حالت بلاتکليفي قرار مي دهد. به گفته عفو بين الملل قطامش از زمانيکه بازداشت شده فقط ده دقيقه مورد بازجويي قرار گرفته است.

گروههاي حقوق بشر حامي زندانيان فلسطيني نيز از جامعه بين الملل و رژيم اسرائيل خواسته اند اين زندانيان را آزاد کند يا اينکه حکم مشخصي براي آنها صادر نمايد. به گفته گروههاي طرفدار حقوق بشر بازداشت و زنداني کردن افراد بدون برگزاري دادگاه ناديده گرفتن حق آنها براي دفاع از خودشان در مقابل اتهامات وارده محسوب مي شود.

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تل آویو ، عفو ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.