"الکساندر لوکاشویچ "، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه شنبه (30 مارس) طی اظهاراتی گفت، تصمیم آمریکا بر ادامه حمایت مالی از برخی سازمان‌های غیردولتی روس، دخالت آشکار در امور داخلی روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر لوکاشویچ افزود، سخنان "ویکتوریا نولاند"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که بازرسی معمول از سازمان‌های غیردولتی را با "شکار جادوگران "مقایسه کرده بود،‌ از روی بدبینی و اقدامی تحریک آمیز است.
 وی تصریح کرد، مسکو سخنان نولاند در زمینه کمک مالی واشنگتن به سازمان‌های غیردولتی روسیه را دخالت در امور داخلی خود می‌داند.
 مقامات مسکو از هفته گذشته بازرسی از سازمان‌های غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر از جمله مموریال و نیز عفو بین‌الملل را در مسکو آغاز کردند.
 اقدام دولت روسیه به بازرسی از سازمان¬های غیردولتی این کشور با استناد به قانونی انجام می‌شود که در سال 2012 و چند ماه پس از ورود "ولادیمیر پوتین "به کرملین تایید شد.
 بر اساس این قانون، سازمان‌های غیردولتی که از حمایت خارجی برخوردارند و فعالیت سیاسی دارند به عنوان عوامل خارجی شناخته شده و مشخصات آنها ثبت می‌شود.
 
 
 
 
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار