عفو بین الملل حکم دادگاه عربستان را علیه یک شهروند این کشور محکوم کرد و از سوی دیگر مناطق مختلف عربستان شاهد تظاهرات در حمایت از آزادی شیخ نمر النمر بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ فادی السید گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به تظاهرات در مناطق مختلف عربستان در حمایت از شیخ نمر باقر النمر روحانی بازداشت شده در زندان های رژیم آل سعود گفت: شرکت کنندگان در تظاهراتی که در القطیف برگزار شد به رژیم عربستان درباره عمل به توصیه دادستانی کشور درخصوص اعدام شیخ النمر بر اساس اتهامات جعلی که علیه وی مطرح شده است هشدار دادند. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی سیاست بازداشت را محکوم کردند و برکناری و محاکمه محمد بن نایف وزیر کشور را خواستار شدند. 

در ادامه گزارش آمده است: تظاهرکنندگان در منطقه القصیم نیز که شاهد برپایی تظاهرات و اعتراضات تقریبا هر روزه است نیز از سازمان های بین المللی و حقوقی خواستند برای روشن شدن سرنوشت شماری از بازداشت شدگان و افشای شکنجه بازداشت شدگان در زندان ها وارد عمل شوند. تظاهرکنندگان تاکید کردند تا تحقق خواسته های خود به اعتراضات ادامه می دهند. 
گزارشگر افزود: شمار زیادی از کودکان نیز با برپایی تجمع اعتراض آمیز در مقابل یکی از تالارها در البریده خواستار آزادی بستگان و نزدیکان خود از زندان شدند.برخی از این افراد بیش از پانزده سال از عمر خود را بدون محاکمه یا طرح اتهامی علیه خود در زندان های رژیم آل سعود گذرانده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل حکم قصاص را که یکی از دادگاه های عربستان علیه یکی از شهروندان این کشور صادر کرده است هولناک توصیف کرد. عفو بین الملل این حکم را که علیه علی الخَواهر به سبب جرمی که ده سال پیش در چهارده سالگی مرتکب شده است محکوم کرد و آن را نقض توافقنامه سازمان بین الملل در خصوص مبارزه با شکنجه دانست و درباره اجرای آن به مقامات عربستان هشدار داد. بر اساس حکم دادگاه نصف بدن وی باید فلج شود. 

                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: عربستان ، عفو ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار